سبک زندگی

دکوراسیون داخلی مدرن را اصولی و علمی بشناسید

دکوراسیون داخلی مدرن را اصولی و علمی بشناسید

طراحی مدرن و دکوراسیون داخلی مدرن 2022، شامل بسیاری از تجسم های مختلف است که می تواند تعریف آن را دشوار کند. اما در ساده ترین عبارت، طراحی داخلی مدرن به انعکاس جنبش هنر مدرن در فضای داخلی خانه اشاره دارد. چندین ویژگی اصلی و مضامین طراحی در دکوراسیون داخلی مدرن 2022 دیده می شود که در ادامه این بخش با این موضوع بیشتر آشنا خواهید.

افراد علاقه مند به طراحی مدن داخلی ممکن است به دکوراسیون مدرن کلاسیک نیز علاقه مند باشید و با تلفیق این دو سبک از طراحی داخلی یعنی طراحی داخلی مدرن و طراحی داخلی کلاسیک، زیبایی و جذابیت ویژه ای را برای دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد نمایند.

در ادامه دکوراسیون داخلی مدرن 2022 را اصولی و علمی خواهید شناخت. با ما همراه بمانید.

دکوراسیون منزل 2022 | دکوراسیون سال ۲۰۲۲

مدرنیسم رد شکوفایی آراسته سایر سبک‌ های طراحی، مانند سبک ‌های طراحی گوتیک (Gothic)، رنسانس (Renaissance) و ویکتوریایی (Victorian) بود. بنابراین، بسیاری از طرح‌ های مختلف مدرن دارای چندین مؤلفه مشترک هستند که مضامین طراحی با طراحی مدرن مرتبط شده است.

ازجمله ویژگی های طراحی و دکوراسیون داخلی مدرن 2022 عبارتند از :

1. درست کردن خطوط مستقیم

طراحی مدرن باید نقطه مقابل سبک های طراحی قبلی باشد که از بافت های سنگین، کنده کاری ها و رنگ های چوبی در سراسر خانه استفاده می کردند. بنابراین، بیشتر اجزای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن 2022، از مبلمان گرفته تا شکل اتاق ها، شامل خطوط تمیز و صاف و بدون جزئیات اضافی است. این کمی با طراحی معاصر که از منحنی ها و خطوط گسترده استفاده می کند متفاوت است. در واقع، خطوط طراحی مدرن واضح تر، تیزتر و بسیار کم هستند.

با این حال، چندین نوع طراحی مختلف وجود دارد که در این دسته قرار می گیرند، به ویژه برای مبلمان، مانند:

  • سبک ماموریت (Mission style)
  • هنر دکو (Art Deco)
  • تکان دهنده (Shaker)

هر یک از این موارد یا سایر وسایل تمیز و یدکی بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی مدرن هستند. همراه با مبلمان این موارد نیز در دکوراسیون داخلی مدرن 2022 به چشم می خورد:

  • کاشی های بزرگ با لبه های اصلاح شده
  • کف چوبی ماسه‌ کاری شده که دانه ‌بندی را به حداقل می ‌رساند
  • پلان طبقه باز با دیوارهای کم
  • فقدان قالب هایی که پنجره ها، درها و دیوارها را اصلاح می کند

درست کردن خطوط مستقیم

2. استفاده از فلز

کروم و فولاد ضد زنگ بخش بزرگی از طراحی دکوراسیون داخلی مدرن را تشکیل می دهند. حذف جزئیات فلزی سنتی (مانند آهن فرفورژه) دری را برای فلزات تمیز و صیقلی باز می کند تا در جای خود استفاده شوند.

دیدن کروم یا فولاد ضد زنگ به عنوان بخشی از مبلمان، مانند پایه های میز یا قسمت های باز از قاب صندلی، غیر معمول نیست. کروم به طور گسترده در سراسر خانه در شیرآلات، دستگیره‌ های در، دستگیره‌ های کابینت، لامپ ‌ها و نرده‌ ها استفاده می ‌شود. کروم صیقلی دارای درخشندگی بسیار بالایی است و ته رنگی کمی آبی دارد که باعث می شود بسیار سرد به نظر برسد که به آن کمک می کند تا به خوبی با ماموریت طراحی مدرن برای دور شدن از سبک های قدیمی تر و «زیست شده» سازگار شود.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

استفاده از فلز

3. مینیمالیسم

مینیمالیسم نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن 2022، طراحی مدرن معاصر و طراحی معاصر دارد. اصول مینیمالیسم شامل رویکرد “کمتر، بهتر است” برای طراحی یک فضا است. این بدان معنی است که هیچ جزئیات اضافی مانند ستون ها، قالب ها، تزئینات کابینت، استفاده بیش از حد از رنگ یا استفاده بیش از حد از منسوجات وجود ندارد.

در واقع، طراحی مینیمالیستی را می توان یدکی در نظر گرفت، اما در واقع برنامه ریزی زیادی لازم است تا اطمینان حاصل شود که آنچه در خانه گنجانده شده است کاملاً ضروری است. خانه‌ های مینیمالیستی اغلب بسیار راحت ‌تر از آنچه هستند به نظر می ‌رسند و این موضوع به دلیل نحوه کارآمدی این مدل از طراحی خانه است.

مینیمالیسم

4. عدم بهم ریختگی

فقدان بهم ریختگی با رویکرد مینیمالیستی به طراحی دکوراسیون داخلی مدرن مرتبط است. در حالی که درهم و برهمی می تواند برای افراد مختلف معانی زیادی داشته باشد، در مورد طراحی مدرن در درجه اول به لوازم جانبی اشاره دارد. این به این معنی است که هیچ زیاده روی در استفاده از گلدان، سفال، مجموعه یا استفاده بیش از حد از بالش، فرش یا پتو نکنید. هر گونه اقلام ضروری، از جمله کتاب، لوازم الکترونیکی و یادگاری، در داخل کابینت یا کمد دور از دید قرار می‌گیرد یا با قفسه ‌های داخلی یا انباری مخفی در زیر نیمکت ‌ها یا صندلی ‌های پنجره در خانه تعبیه می ‌شود.

 

عدم بهم ریختگی

5. رنگ سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون داخلی | ترند رنگ۲۰۲۲

اکثر خانه هایی که به سبک مدرن تزئین شده اند از رنگ های خنثی و سایه های سیاه و سفید به طور انحصاری در سراسر خانه استفاده می کنند. رنگ ‌های پررنگ و اغلب اصلی به عنوان لهجه برای کمک به شکستن رنگ‌ های خنثی و ایجاد نقاط کانونی استفاده می‌ شوند. این رنگ ها اغلب به صورت کم معرفی می شوند و به ندرت به عنوان رنگ تمام دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه هایی از نحوه استفاده از رنگ های جسورانه در طراحی دکوراسیون داخلی مدرن 2022 ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تابلو یا هنر دیوار انتزاعی
  • یک تکه مبلمان به رنگ پررنگ مانند مبل چرمی قرمز یا یک صندلی نارنجی
  • چند بالش مبل پررنگ
  • یک فرش تک رنگ پررنگ
  • یک دیوار با رنگ خیره کننده به عنوان نقطه کانونی

رنگ سال ۲۰۲۲ در دکوراسیون داخلی | ترند رنگ۲۰۲۲

تاریخچه طراحی مدرن

طراحی مدرن بخشی از جنبش بزرگ مدرنیسم است. قدمت مدرنیسم معمولاً به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد، اگرچه نمونه ‌هایی از تفکر مدرنیستی قبل از آن زمان نیز وجود داشته است.

طراحی مدرن برای تفکر مدرن

اساساً مدرنیسم با تفکر مدرن همراه است. مدرنیست ها مشتاق بودند تا هنجارهای فکری، خلاقانه و فرهنگی روشنگری را از بین ببرند و مرزها را هم از نظر فرهنگی و هم از نظر خلاقانه جابجا کنند. این شامل حرکتی دور از مذهب سازمان یافته و ایده خدای واحد و قادر مطلق بود. مدرنیست ها به دنبال توسعه هنجارها و آداب و رسوم جدیدی بودند که بیشتر برای جهانی که از انقلاب صنعتی تغییرات بزرگی را تجربه کرده بود، مناسب بود. در این بین، سخنان ازرا پاوند (Ezra Pound) به یکی از مانتراهای مدرنیسم تبدیل شد: آن را جدید کن!

مدرنیسم به عنوان یک جنبش فکری آغاز شد، اما به زودی به تمام بخش های زندگی، از سیاسی تا خلاقانه سرایت کرد. ادبیات، هنر، موسیقی، معماری و هم طراحی داخلی همه تحت تأثیر مدرنیسم قرار گرفتند. برخی از زیرشاخه های هنر و طراحی که تحت عنوان مدرنیسم قرار می گیرند عبارتند از:

  • آینده پژوهی – Futurism
  • باهاوس – Bauhaus
  • نئو دادا – Neo-Dada
  • کوبیسم – Cubism
  • مینیمالیسم – Minimalism
  • اکسپرسیونیسم انتزاعی – Abstract Expressionism

هیچ تاریخ مشخصی برای پایان مدرنیسم وجود ندارد، اگرچه اکثر مردم موافقند که پست مدرنیسم در اواخر دهه 1970 / اوایل دهه 1980 شروع شد. پست مدرنیسم موضوع بحث های زیادی در میان محققان است، برخی معتقدند که آن را به عنوان مفهوم گرایی و خلاقیت های واسطه ای تعریف می کنند، در حالی که برخی دیگر معتقدند مدرنیسم هرگز واقعاً پایان نیافته است و جای خود را به پست مدرنیسم نداده است.

نمونه هایی از طراحی دکوراسیون داخلی مدرن 2022

طراحی داخلی مدرن را می توان به عنوان یک طیف در نظر گرفت، نه به عنوان یک سبک مشخص و تعریف شده. طراحی مدرن هر دو طرح روشن و جسورانه فروشگاهی مانند Ikea و مبلمان فوق مینیمالیست را به طور همزمان در بر می گیرد. در یک طرف طیف، روح پشت طراحی مدرن این است که ایده طراحی برای جذابیت انبوه را به نفع طرح های مینیمالیستی تر و واضح تر رد کنید، در حالی که در سمت دیگر طیف، طرح هایی را خواهید دید که از رنگ های جسورانه در هنر انتزاعی استفاده شده است.

· پلان طبقه باز

پلان طبقه باز در این خانه در یک فضا به آشپزخانه و اتاق نشیمن می پیوندد. یک شمارنده تعریف بصری بین دو منطقه را ارائه می دهد، در حالی که نشستن و مکالمه را فراهم می کند. این طرح همچنین دارای خطوط تمیز، لهجه ‌های کرومی و رنگ تک تک رنگ “قرمز” است که در فضا تکرار می ‌شود.

· آشپزخانه مدرن

طراحی آشپزخانه مدرن بسیاری از مضامین و ایده های مشابه در طراحی داخلی مدرن را در بر می گیرد. این آشپزخانه دارای خطوط تمیز در کابینت ها و پیشخوان ها بدون لبه های تزئینی یا پانل های برجسته است. خطوط تیز در سرتاسر بک اسپلش تکرار می شوند، در حالی که یک رنگ تک رنگ در سراسر آشپزخانه نشان داده شده است.

· استفاده از رنگ اولیه

در حالی که این اتاق نشیمن تاریک تر از بسیاری از فضاهای مدرن است، اما از چندین موضوع مرکزی طراحی دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می کند. خطوط تمیز در مبلمان در سرتاسر فضا تکرار می شود، در حالی که از یک رنگ تک رنگ برای جلب چشم و ایجاد یک بیانیه در منطقه استفاده می شود.

· طراحی مینیمال

این اتاق نشیمن مینیمالیستی از اثاثیه بسیار کم استفاده می کند و طرح رنگ را بسیار ساده و یک شکل تکراری” دایره ها “را به عنوان تنها عنصر طراحی حفظ می کند. رنگ قرمز کوچک روی زمین سیاه و سفید را در هم می شکند.

· قفسه های توکار

این اتاق نشیمن نشان می دهد که چگونه می توان وسایل شخصی مانند سفال یا وسایل کلکسیونی را به نمایش گذاشت، بدون اینکه اتاق به هم ریخته باشد. این قفسه‌های تعبیه ‌شده برای نشان دادن محتویات خود از داخل روشن می‌ شوند، در حالی که خطوط قفسه ‌ها خطوطی را که در جاهای دیگر اتاق دیده می ‌شود تقلید می ‌کنند.

خلاصه مطلب

طراحی دکوراسیون داخلی مدرن ممکن است تعریف واحدی نداشته باشد، اما حرکتی بوده و هست که مشخصه تعداد زیادی از سبک های طراحی است. شما نیز می توانید کمی طراحی دکوراسیون داخلی مدرن 2022 را به خانه خود تزریق کنید تا واقعاً درک کنید که این سبک طراحی می تواند چه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *