دسته‌بندی نشده

هر آنچه باید در مورد طراحی داخلی بدانیم

هر آنچه باید در مورد طراحی داخلی بدانیم

قدرت یک فضای مثبت و از نظر زیبایی شناسی غیرقابل انکار است؛ به طوری که همه ما یک آشپزخانه با طراحی داخلی اشپزخانه مدرن یا طراحی داخلی مدرن لاکچری برای یک اتاق روشن، رنگارنگ و کاملاً آراسته شده را به اتاقی کسل کننده، تاریک و بی روح ترجیح میدهیم. به همین دلیل است که تبدیل یک اتاق معمولی به یک فضای عالی و پویا که ممکن است به پناهگاه همه فرآیندهای خلاقانه شما تبدیل شود، واقعاً کاری است که باید انجام دهید.

هنر تبدیل هر فضایی از ابتدا به پناهگاه بالقوه شما کار طراحی داخلی است. یک طراح داخلی از انتخاب پالت رنگ مناسب گرفته تا اطمینان از اینکه طرح‌های آن ‌ها نه تنها زیبا، بلکه کاربردی هستند ، طراح شما اطمینان حاصل می‌کند که در کنار کلاس، راحتی را نیز دریافت خواهید کرد. در ادامه این بخش از دیمان دیزاین با ما همراه بمانید و با هر آنچه باید در مورد طراحی داخلی مدرن لاکچری بدانید ، بیشتر آشنا شوید .

طراحی داخلی چیست ؟

طراحی داخلی (Interior Design) حرفه و تخصصی است که بر معماری و برنامه ‌ریزی فضا تمرکز می‌کند و طرح‌های منسجم و زیبایی‌ شناختی برای فضای داخلی خانه مثل طراحی داخلی اشپزخانه مدرن یا طراحی داخلی مدرن لاکچری و مشاغل ایجاد می‌کند و برای اینکه این کار به بهترین شکل ممکن انجام شود، طراحان داخلی حرفه‌ای نیاز به آموزش متمرکز و آموزش رسمی دارند. در واقع، طراحی داخلی، پروژه ای است که نحوه عملکرد یک فضا (مثل طراحی داخلی اشپزخانه مدرن) ظاهر آن و جذابیت آن را برای حواس تعریف میکند و باید با نیازها، فرهنگها و سبک زندگی کسانی که در آن زندگی و فعالیت می‌کنند، مطابقت داشته باشد.

نحوه سکونت ما در یک فضا تأثیر بسیار زیادی بر خلاقیت، شادی و البته رفاه ما دارد، بنابراین مهم است که از تخصص و مهارت یک طراح حرفه ای استفاده کنیم تا طراحی داخلی سنجیده و دقیقی برای فضایی که در اختیار داریم، ارائه شود. زیرا محیط اطراف، موقعیت و استفاده از رنگ همگی باید در نظر گرفته شوند تا فضا در عین زیبایی، فوق العاده کارآمد و کامل نیز به نظر برسد.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

هر آنچه باید در مورد طراحی داخلی بدانیم

 

طراحی داخلی، دکوراسیون و معماری چه تفاوتی با هم دارند ؟

طراحی داخلی یک رشته ماهرانه است. طراح باید آموزشهای حرفه‌ای را گذرانده باشد و یاد بگیرد که یک پروژه را از نقطه نظر جهانی و مفهومی‌تر توسعه دهد. آنها باید بدانند که چگونه جزئیات و عناصر مختلف مانند سطوح عمودی و افقی، سیستمها و روشنایی را به کار گیرند تا مثلا به یک طراحی داخلی اشپزخانه مدرن دست پیدا کنند.

معماری (Architecture ) شامل طراحی داخلی است اما بیشتر بر زیبایی شناسی نمای بیرونی ساختمان و مراقبت از سازه متمرکز است. این یک هنر در نظر گرفته می‌شود زیرا مناظر شهر را نقاشی می‌کند. به همین دلیل است که نحوه طراحی و ساخت شهرها چیزی است که زیبایی منظر شهری را تعیین می‌کند.

دکوراسیون (Decoration ) نیز به مبلمان و زینت و دکور نهایی منزل، محیط کار و غیره اشاره دارد.

به طور کلی، تفاوت اساسی بین طراح داخلی (interior designer) و دکوراتور داخلی (interior decorator) در آموزش است. یک دکوراتور تصمیم می‌گیرد که از چه اکسسوری‌ها ، قطعات هنری، رنگ‌ها و مواردی از این دست می‌توان برای زیبا سازی یک فضای خاص استفاده کرد.

از طرف دیگر، یک طراح پس از اخذ مدرک در دوره‌های مرتبط با رشته طراحی داخلی باید نه تنها به جنبه بصری فضا بلکه به عملکرد سازه‌ای ساختمان نیز فکر کند. این شامل تشخیص اینکه در طراحی داخلی اشپزخانه مدرن خطوط برق مختلف به کجا میروند، کدام خط لوله به کدام طرف متصل است و غیره خواهد بود.  با این حال، یک طراح داخلی معمولاً دکوراتور فضا نیز هست.

به زبان ساده؛ یک طراح داخلی می‌تواند کار دکوراسیون را انجام دهد، اما یک دکوراتور نمی‌تواند طراحی داخلی انجام دهد.

 

هر آنچه باید در مورد طراحی داخلی بدانیم

 

کارکرد اصلی طراحی داخلی را در کجا می‌توان مشاهده کرد؟

مهم است که هر فضای قابل سکونت و تمام جزئیات آن را با هدفی در ذهن طراحی کنید. مثلا ممکن است برای ساکنان یک خانه داشتن یک طراحی داخلی اشپزخانه مدرن اولویت بیشتری نسبت به طراحی داخلی مدرن لاکچری برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب داشته باشد. به همین دلیل طراحی فضایی برای غذا خوردن با مکانی برای استراحت یا فضایی برای معاشرت متفاوت است. برای انجام این کار، طراحان داخلی با در نظر گرفتن این چهار عنصر کلیدی کار می‌کنند:

آکوستیک (Acoustics) :

 آکوستیک باید متناسب با سبک زندگی و نوع فعالیت‌هایی باشد که در فضا انجام می‌شود. کتابخانه با هتل یکی نیست.

نورپردازی (Lighting) :

 این حالت فضا را تنظیم می‌کند و به آن کمک می‌کند تا به هدف خود برسد.

رنگ (Color) :

رنگ بر روی افراد وارد شده به فضا و احساسات آنها تأثیر می‌گذارد. آبی، سبز و بنفش رنگ‌های آرامش ‌بخش هستند و باعث بازتاب می‌شوند. زرد، قرمز و فوشیا پرانرژی و خوش بین هستند. رنگ بژ و سفید با تمرکز، خلوص و سادگی مرتبط هستند. صورتی نیز بی گناهی، اعتماد و خوش بینی را منتقل میکند.

محیط اطراف و موقعیت (Surroundings and positioning) :

دیدگاهی که نسبت به هر منطقه وجود دارد را نشان میدهد و کمک میکند تا طراحی بهتر و کارآمدی برای فضا ایجاد شو .

 

هر آنچه باید در مورد طراحی داخلی بدانیم

 

مسئولیت های یک طراح داخلی ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • تبلیغات برای پروژه‌های جدید
  • مناقصه در پروژه‌های جدید
  • نشستن با مشتریان برای تعیین دقیق اهداف پروژه
  • تجسم نحوه استفاده از فضاها
  • طراحی نقشه‌های طراحی
  • چیدن مواد و اثاثیه
  • ثبت سفارش مواد و اثاثیه
  • ایجاد جدول زمانی پروژه
  • برآورد هزینه‌های پروژه
  • نظارت بر ساخت و نصب پروژه
  • هماهنگی با پیمانکاران در خصوص نقشه‌ها و مشخصات
  • هماهنگی با برقکار، نقاش، لوله کش و سایر متخصصان
  • اطمینان از رضایت مشتری پس از اتمام پروژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *