سبک زندگی

چطوری بنای قدیمی ساختمان را باسازی کنیم؟

بازسازی خانه های قدیمی

به طور کلی، در یک ساختمان قدیمی، زیبایی و شخصیت خاصی وجود دارد که ساختمان‌های مدرن به ندرت دارند. بازسازی خانه های قدیمی برای جامعه بسیار خوب است زیرا ساختاری آسیب دیده را می‌گیرد و آن را به چیزی هیجان انگیز و جدید تبدیل می ‌ند و معمولا هزینه‌های طراحی مجدد و بازسازی خانه های قدیمی، کمتر از ساختن یک بنای جدید است.

در چند سال اخیر، بازسازی خانه های قدیمی، رشد خوبی داشته است؛ زیرا کمبود فضای در دسترس و زمان لازم برای شروع کاری از پایه، باعث شده تا کسب ‌وکارها به جای ساخت ‌و ساز جدید بیشتر به سمت بازسازی خانه های قدیمی روی ‌آورند. علاوه بر این، با این کار میتوانید به سادگی اقداماتی را نیز در جهت طراحی داخلی مدرن لاکچری و طراحی داخلی آشپزخانه مدرن نیز انجام دهید و کاربری فضای داخلی منزل را بیشتر کنید.

اگر به فکر بازسازی خانه های قدیمی و تطبیق آن با نیازهای مدرن هستید، در این بخش از دیمان دیزاین چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

بازسازی خانه قدیمی را از کجا شروع کنیم ؟

شروع یک پروژه نوسازی به همان اندازه که هیجان انگیز است، می‌تواند دلهره آور نیز باشد، به خصوص اگر تجربه بازسازی نداشته باشید. به همین منظور اگر قصد بازسازی بنای قدیمی را دارید تا بتوانید طراحی داخلی آشپزخانه مدرن و طراحی داخلی مدرن لاکچری ایجاد کنید، باید بدانید که برنامه زمانبندی کارها کاملا ضروری است، پس سعی نکنید بدون برنامه شروع کنید؛ زیرا برنامه ریزی می‌تواند پروژه را در مسیر خود نگه دارد. یک برنامه مختصر و واضح از کارها، تک تک کارهایی را که در هنگام بازسازی خانه قدیمی مورد نیاز است را فهرست کنید، که به ترتیب صحیح برای کارآمدترین فرآیند تنظیم شوند. این برنامه ریزی، باید در حالت ایده آل شامل این باشد که چه کسی باید چه کاری انجام دهد و چقدر هزینه دارد.

نکات مهمی که باید در هنگام بازسای بنای قدیمی ساختمان در نظر بگیرید

در هنگام بازسازی خانه های قدیمی، لازم است به نکات و اصول مهمی توجه کنید تا نتیجه کار رضایت بخش بوده و همچنین ساختمان و بنای قدیمی به بهترین شکل، کارایی خود را حفظ کند:

دیوارها را خراب کنید

اولین گام در بازسازی خانه های قدیمی، پایین آوردن همه چیز به روی زمین است. هنگامی که دیوار خشک یا سایر مواد از دیوار جدا شد، مهندسان می توانند راحت‌تر ببینند که کدام یک کانال دارند و برق و لوله کشی در حال حاضر کجاست و دارای چه وضعیتی هستند. در صورتی که همه چیز در آن قرار داشته باشد، طرحی برای چیدمان آینده آسانتر است، زیرا نیازی به تعویض هر عنصر نیست.

از یکپارچگی ساختاری بنای قدیمی اطمینان حاصل کنید

در هنگام بازسازی ساختمان قدیمی، دیوارها را نباید بدون مشورت با یک مهندس سازه که در ساختمان سازی تخصص دارد، برداشت. زیرا هیچ کس نمی‌خواهد هزینه زیادی برای بازسازی سرمایه گذاری کند اما، سقف به دلیل بی ثباتی پایین بیاید.

همچنین، با این کار می‌توانید فونداسیون ساختمان را به طور دقیق بررسی کنید و از سالم بودن طبقات بالاتر از سطح زمین اطمینان پیدا کنید. علاوه بر این، باید نیازهای ملک را نیزدر نظر بگیرید، مثلا مناطقی که ممکن است تجهیزات سنگین را در خود جای دهند باید تقویت شوند.

بهره وری انرژی در ساختمان را بهبود دهید

ساختمان‌ های قدیمی‌‌تر معمولا پنجره‌‌های قدیمی زیادی دارند که می‌‌تواند هزینه زیادی در گرمایش و سرمایش داشته باشد. تعمیرکاران باید به دنبال جایگزینی نسخه های قدیمی پنجره‌های تک جداره با نمونه های جدید دو یا حتی سه جداره باشند. همچنین بهتر است پنجره‌‌های بزرگ ‌تری را انتخاب کنید تا نور طبیعی بیشتری وارد شود و یا مدل‌‌هایی که دما را در طول روز تنظیم می‌کنند را برای بازسازی خانه های قدیمی انتخاب کنید.

بهتر است یک ممیزی انرژی انجام دهید تا تمام راه ‌های ایجاد یک بازسازی تا حد امکان سازگار با محیط زیست را پیدا کنید. متخصصان و مهندسان ساختمان سازی می‌توانند پوشش ساختمان را ارزیابی کنند و فرصت‌هایی را برای به حداکثر رساندن بهره‌وری انرژی بیابند. این رویکرد برای مدیریت انرژی می‌تواند به سرمایه گذاران و سازندگان به طور یکسان ارزیابی مبتنی بر داده از پروژه ارائه دهد.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

بازسازی خانه های قدیمی

تهویه مطبوع و لوله کشی ساختمان قدیمی را تعمیر کنید

هنگام بازسازی خانه های قدیمی، برخی چیزها پایه و اساس را تشکیل می‌دهند و ابتدا باید به آنها توجه کرد. در هنگام بازسازی ساختمان قدیمی، کانال های HVAC یا تهویه مطبوع را بررسی کنید و مطمئن شوید که لوله کشی مطابق با قوانین مدرن است و نیازها را برآورده می‌کند.

در هنگام بازسازی بنای قدیمی حتما سیستم برق را بازرسی کنید

سیم کشی ساختمان ها معمولا در لوله های مخصوص انجام می‌گیرد و در هنگام بازسازی ساختمان قدیمی حتما باید سیستم برق را به طور دقیق بررسی کنید. زیرا عایق لاستیکی اطراف سیم ‌ها می‌‌تواند به مرور زمان خشک و شکننده شود و منجر به ترک ‌هایی شود که سیم‌کشی داخل آن را آشکار می‌کند. علاوه بر این، سیستم سیم کشی ساختمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که از دیوارها بدون هیچ مانعی عبور کند. هر عایقی که بعداً به عنوان عایق صدا و گرما یا سرما به ساختمان اضافه می‌شود می تواند خطر آتش سوزی را افزایش دهد.

یک ساختمان قدیمی را با احترام به گذشته آن دوباره طراحی کنید

مقاوم سازی ساختمان‌های تجاری و مسکونی به طور یکسان، یک راه عالی برای تطبیق ساختمان‌های قدیمی با نیازهای مدرن است. این نوع بازسازی ضایعات ساخت و سازهای جدید را کاهش می دهد و در عین حال به احیای جوامعی که این ساختمان‌ها در آن خدمت می‌کنند، کمک می‌کند. در عین حال، حفظ تاریخچه ساختمان برای نسل‌های آینده نیز مهم است. بنابراین با بازسازی یک بنای قدیمی، مردم چیزی منحصر به فرد را زنده نگه می‌دارند و از مواد مجددا استفاده می‌کنند و تاثیر منفی تولید جدید بر محیط زیست را کاهش می‌دهند و با طراحی داخلی مدرن لاکچری برای فضای نشمین و اتاق خواب ها و طراحی داخلی آشپزخانه مدرن، بهترین بهره وری را از فضای قدیمی خود خواهید داشت.

مواقعی وجود دارد که تعمیر و جایگزینی بسیاری از عناصر دشوار به نظر می‌رسد، اما در نهایت، مکان منحصر به فردی خواهد بود که با رقبا متفاوت است و به طور کلی، در برداشتن چیزی کهنه و بازسازی آن رضایتمندی بسیار زیادی وجود خواهد داشت.

بازسازی خانه های قدیمی

آیا باید از یک معمار برای بازسازی بنای قدیمی استفاده کرد؟

هنگامی که پروژه نوسازی خود را ایمن کردید و وضعیت ساختاری آن را ارزیابی کردید، وظیفه بعدی در لیست شما ایجاد طرحی برای خانه جدید و هر گونه برنامه افزودنی است که ممکن است برنامه ریزی کرده باشید.

بسیاری از افرادی که به فکر بازسازی خانه های قدیمی هستند، متوجه می‌شوند که طراحی یک خانه موجود دشوارتر از شروع از صفر است. اگرچه هنگام بازسازی ساختمان قدیمی، همیشه نیازی به استخدام یک معمار یا طراح نیست و بدیهی است که با ارائه طرح خود در هزینه صرفه جویی خواهید کرد؛ اما استفاده از تجربیات یک مشاور حرفه‌ای در زمینه بازسازی ساختمان قدیمی می‌تواند روند بازسازی بنای قدیمی ساختمان را خیلی بهتر و اصولی تر پیش ببرد.

شما می‌توانید از تخصص و تجربه یک طراح حرفه‌ای، معمار، طراح معماری، طراح خانه یا حتی یک مهندس سازه بهره ببرید و از راه حل‌های خوبی که برای مشکلات خاص ارائه می‌دهند استفاده کنید تا یک تجربه عالی از بازسازی بنای قدیمی داشته باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *