سبک زندگی

راهنمای جامع چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

راهنمای جامع چیدمان مبل راحتی در فضای کوچک

اگر فضای خانه شما به اندازه کافی بزرگ نیست، اما علاقه به دکوراسیون با مبلمان استیل، مسافرت، مهمانی های زیاد و… به دلایل شخصی نگران نباشید در این مقاله راهنمای جامع چیدمان مبل راحتی مخصوصا در خانه های کوچک را بررسی می کنیم.

ما همچنین در مورد نکاتی برای بازتر به نظر رسیدن خانه شما صحبت خواهیم کرد. ما می دانیم که چیدمان خانه زیبای شما چقدر برای شما مهم است، بنابراین از شما دعوت می کنیم تا انتهای متن ما را همراهی کنید.

دلیل اصرار بر چیدن مبل راحتی در فضای کوچک

شاید دلیل اینکه بسیاری از افراد ترجیح می دهند از مبلمان استیل استفاده کنند، شیک تر نشان دادن مکان باشد. حتی ممکن است دلیلی برای هنجارشکنی پیدا نکرده باشید، زیرا خانه های ایرانی با مبلمان سلطنتی و استیل جدایی ناپذیر هستند.

در واقع، مبلمان استیل اصالت و زیبایی خاصی به خانه می بخشد، اما معمولاً برای مدت طولانی نشستن در آنها چندان راحت نیست. از این رو خانواده ها تصمیم می گیرند از مبل راحتی برای مصارف روزمره خود و یا برای راحتی مهمانان عادی خود استفاده کنند.

مشکلی که اغلب با این تصمیم پیش می آید این است که فضاهای آپارتمانی کوچک برای قرار دادن بیش از یک مبل مناسب نیستند. به همین دلیل برای چیدن مبل  راحتی و مبل استیل در کنار هم بهتر است از تکنیک های طراحی داخلی استفاده کنید.

 

نکاتی که باید برای چیدمان مبل راحتی در کنار مبل استیل در فضای کوچک رعایت کنید

بهتر است تنها مبلمان مورد استفاده در خانه مبلمان استیل نباشد. به همین دلیل افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند در کنار مبلمان استیل مبل راحتی بخرند و از آن استفاده کنند، حتی اگر خانه هایشان کوچک باشد. به همین دلیل در ادامه مقاله نکاتی را که باید در ویرایش خود رعایت کنید را توضیح خواهیم داد.

در انتخاب خود دقت کنید

قبل از خرید مبل باید به فضای منزل خود توجه کنید. مبل های بزرگ استیل با پایه های بلند و تکیه گاه نه تنها بسیار جادار هستند، بلکه فضای خانه شما را نیز خفه می کنند. این برای اینکه خانه شما بسیار کوچک به نظر برسد کافی است. علاوه بر این، سردرگمی ناخودآگاه ناشی از پر بودن خانه از این وسایل حتی در مدت کوتاهی باعث سردرگمی می شود.

مبل های راحتی نیز باید به گونه ای انتخاب شوند که اندازه و شکل آنها با فضای خانه شما مطابقت داشته باشد. مثلاً یک مبل هفت نفره یا چیدمان انواع مبلمان چستر در کنار مبلمان بزرگ استیل حتی یک خانه 150 متری را به بازار مواد غذایی تبدیل می کند.

در انتخاب رنگ از سلیقه استفاده کنید

همانطور که می دانید مبل های تیره می توانند خانه شما را تیره تر و کوچکتر از آنچه هست نشان دهند. علاوه بر این، تفاوت رنگ بین صندلی های استیل و صندلی های راحت، دو قسمت خانه شما را از هم جدا می کند. درست حدس زدی! این کار باعث می شود خانه شما کوچکتر به نظر برسد.

در خاتمه، اگر فضای شما محدود است و اصرار به قرار دادن دو مبل در کنار هم دارید و می خواهید یک مبل را در کنار مبلمان استیل قرار دهید، سعی کنید از رنگ های روشن تری استفاده کنید. در ضمن بهتر است بین رنگ های مبل استیل و راحتی هماهنگی وجود داشته باشد.

ابتدا مبل های استیل خود را تهیه کنید

مبلمان استیل معمولا اندازه و سبک خاصی دارند. در نتیجه، برای اطمینان از هماهنگی مبلمان استیل در خانه، ابتدا خرید مبلمان استیل سودمند است. این مبل ها باید در قسمت بالایی و پذیرایی منزل شما چیده شوند. وقتی ردیف صندلی های استیل تمام شد، برای خرید مبلمان راحت خود برنامه ریزی کنید.

از مبل های تک نفره استفاده کنید

از مبل و صندلی تک نفره استفاده کنید بعد از خرید مبلمان استیل می توانید با توجه به فضای باقی مانده در منزل به جای چند صندلی، انواع صندلی راحتی و تک صندلی را امتحان کنید. برای مثال خرید مبل جلوی تلویزیون تا حدود زیادی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

علاوه بر این، خرید یک مبل و دو مبل تک نفره در اطراف آن می تواند خانه شما را رسمی جلوه دهد و همچنین زمینه راحتی شما را فراهم کند. در عین حال، چنین خرید عاقلانه ای تضمین می کند که خانه شما شلوغ و به هم ریخته به نظر نمی رسد.

استفاده از مبل های ال شکل

چیدمان یک مبل راحتی در خانه با استفاده از مبل های L انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک خواهد بود زیرا فضای کمی را اشغال می کنند.

انتخاب پارچه مناسب

اگر بتوانید پارچه به کار رفته در مبلمان استیل منزل خود را با پارچه مبل خود هماهنگ کنید، متوجه خواهید شد که در کنار هم ترکیبی بی نظیر را ایجاد خواهند کرد. به عنوان مثال، اگر از مبلمان استیل با پارچه مخملی استفاده می کنید، خرید صندلی های چرمی کاملاً ناهماهنگی در چیدمان شما ایجاد می کند.

انواع چیدمان مبل راحتی و استیل با هم

سوالی که در چیدمان خانه های کوچک مطرح می شود این است که چگونه مبلمان استیل و راحتی را به گونه ای کنار هم قرار دهیم که کمترین شلوغی و بهم ریختگی را داشته باشد. در این بخش، در مورد تعدادی از سبک های چیدمان صحبت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که رعایت اصول فنگ شویی باعث می شود انرژی مثبت در خانه جریان یابد.

جداسازی مبل های استیل و راحتی

نکته اصلی در استفاده همزمان از مبل راحتی و استیل در دکوراسیون این است که باید مرز مشخصی بین مبل استیل و مبل راحتی در نظر بگیرید. این بدان معناست که مبل های راحتی هرگز نباید بین مبلمان استیل قرار گیرند.

البته برخی از افراد می توانند با استفاده از خلاقیت و علم خود این دو نوع مبل را با هم ترکیب کنند و صحنه ای جالب خلق کنند. اما در بیشتر موارد این کار هیچ پیامد جالبی نخواهد داشت. اگر به این نوع چیدمان علاقه دارید، بهتر است مبلمان استیل راحتی خود را انتخاب کنید که تضاد رنگ و اندازه زیادی نداشته باشد.

مبل ها را به شکل گرد بچینید

در این چیدمان مبل استیل به صورت دایره ای چیده شده و فضایی دایره مانند ایجاد می کند. با توجه به اینکه چنین فضایی در خانه عموما برای پذیرایی از مهمانان طراحی شده است، این قسمت از سایر قسمت های خانه جدا شده است.

در این چیدمان، مبل های راحتی نیز بر روی پست مبل های استیل قرار می گیرند و فضایی را برای استفاده خانوادگی یا جمع دوستان فراهم می کنند. البته نباید فراموش کنید که این نوع چیدمان صندلی ها می تواند فضای زیادی را اشغال کند.

 

مبل ها را به شکل مستطیل بچینید

این چیدمان که به سنتی ترین چیدمان صندلی های استیل و راحت معروف است به صورت ردیف های متقابل استیل و صندلی های راحت می باشد. بدین ترتیب فضایی مستطیل شکل در وسط مبل ها شکل گرفت. این چیدمان ممکن است در برخی شرایط خیلی شیک به نظر نرسد، اما بسیاری از افراد برای استفاده حداکثری از فضای خانه خود این کار را انجام می دهند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد مهم ترین موارد در خرید مبلمان استیل و راحت صحبت کردیم. اگر نیاز مبرمی به استفاده از مبلمان استیل ندارید، بهتر است از خرید آن برای خانه های کوچکتر از 70 متر غافل شوید و به جای آن از مبلمان راحتی استفاده کنید. در غیر این صورت به یاد داشته باشید که هنگام چیدمان مبل در فضای کوچک از نکات بالا استفاده کنید.

خرید مبلمان از فروشگاه معتبر

با خرید از یک فروشگاه و یا تولید کننده معتبر و با سابقه در این زمینه می توانید با اطمینان کامل از کیفیت محصول مورد نظر خرید خود را انجام دهید و اگر مبلمان مورد نظر دارای گارانتی معتبر و همچنین خدمات پس از فروش باشد، با خیالی آسوده در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از گارنتی و یا خدمات پس از فروش استفاده کنید.  اگر چه مبلمان تولید شده از چوب های مرغوب و جنس پارچه با کیفیت هزینه بیشتری نسبت به سایر انواع مبلمان دارد اما توجه داشته باشید که در این صورت هزینه های ناشی از تعمیر و یا تعویض در مدت زمان طولانی کاهش می یابد.

گروه تولیدی طراحان دیمان به دلیل اطمینانی که از کیفیت محصولات دیمان دارد، تمامی محصولات را به مدت 3 سال گارانتی می کند. همچنین طراحان دیمان به شما در زمینه طراحی، تولید و ساخت مبلمان و چیدمان منزل همچنین در زمینه بازسازی و طراحی داخلی، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

. با بررسی نمونه های مجموعه دیمان، می توانید با انتخاب مبلمان مناسب با محیط منزل و میزان فضایی که در اختیار دارید، بهترین نوع مبلمان را خریداری کنید. برای بهره مندی از دانش تیم حرفه ای و مجرب ما در طراحی مدرن ترین مبلمان منزل، کافی است با مجموعه دیمان تماس بگیرید و مبل مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *