سبک زندگی

راهنمای خرید مبل راحتی و نکات مهم آن

راهنمای خرید مبل راحتی و نکات مهم آن

راهنمای خرید مبل راحتی

مبل  راحتی نوعی مبل است که برای دو، سه یا چند نفر ساخته می شود. عموماً در بدنه این مبلمان ها از چوب استفاده نمی شود، پاهای کوتاه و دسته های پهن دارند و نسبت به مبل های استیل مقرون به صرفه ترند. به علاوه ابعاد این مبلمان نسبت به مبلمان استیل کوچکتر است.

انواع مبل راحتی

انواع مبل راحتی شامل “L”، “Lu”، “Shanu” و غیره است. همانطور که احساس می کنید، مبلمان مناسب می تواند حال و هوای خانه شما را تغییر دهد و روحی تازه به محیط اتاق شما ببخشد. برای رسیدن به این زیبایی و آرامش باید نکاتی را در نظر بگیریم تا بتوانیم با بهترین انتخاب از خرید خود رضایت کامل داشته باشیم.

از آنجایی که انواع مبل ها بسیار زیاد است، در بیشتر خانه ها از این مبل ها در فضای پذیرایی استفاده می شود و افراد با توجه به متراژ منزل و دکوراسیونی که فکر می کنند، مبلمان خاص و مناسبی را خریداری می کنند و بر خلاف مبل های سلطنتی و کلاسیک، راحتی چیزی ندارد. برای انجام مهمانی های مجلل، گزینه مناسب تری برای زندگی روزمره و جلسات معمولی خواهد بود.

انتخاب مبل بهتر بر اساس راحتی مبل

اگر به دنبال راحتی کامل برای استراحت و تماشای تلویزیون هستید، گزینه متفاوتی نسبت به زمانی که قصد میزبانی از مهمان را دارید خواهید داشت. برای این منظور باید یک مبل نیمه راحت تهیه کنید که کمی رسمی تر باشد و در طراحی آن هم سعی شده راحت و رسمی باشد. منطقه استفاده در انتخاب صندلی بسیار مهم است، به عنوان مثال، راحتی های L شکل برای فضاهای بزرگتر مناسب هستند، راحتی های کوچکتر یا مدرن فضای کمتری را اشغال می کنند و انواع مبل های شیک اصلا اینطور نیستند.

متریال به کار رفته در ساخت مبل یکی از عوامل مهم در ساخت مبل می باشد. با نکاتی که در این مقاله برای شما اندیشیده ایم برای راهنمای خرید مبل راحتی، می توانید در هنگام خرید مبلمان تصمیم آگاهانه و صحیح تری بگیرید.

عوامل مهم در انتخاب یک مبل راحتی

انواع فوم مبل

یکی از مواردی که در انتخاب مبل راحتی بسیار مهم است فوم آن است. با داشتن اطلاعاتی در مورد انواع اسفنج و انتخاب نوع اسفنج مناسب با هدف خود می توانید در انتخاب نوع صندلی موفق تر باشید. دو نوع فوم وجود دارد یکی فوم سرد و دیگری فوم گرم. اما چگونه می توان بین این دو نوع تمایز قائل شد؟ یکی از ساده ترین راه ها برای درک این موضوع این است که پس از اینکه فوم سرد تحت فشار قرار گرفت، فوم خیلی سریع به حالت اولیه خود برمی گردد، اما پس از اینکه فوم داغ فشار را تحمل کرد، با کمی تاخیر به حالت عادی خود باز می گردد.

کیفیت بهتر فوم نوع سرد اما دانستن این نکته مفید است که فوم داغ به مدت 3 ماه دوام می آورد و سپس فرم قدیمی خود را از دست می دهد. در ضمن اگر صندلی انتخابی شما دارای اسفنج است، دقت کنید که وزن اسفنج 30 یا 35 کیلوگرم باشد. چنین اسفنج هایی سفت و قابل شستشو هستند و مبل پس از خرید حالت خود را از دست نمی دهد. به طور معمول از تشک های دو نفره در مبل سازی استفاده می شود زیرا شستن آن آسان است.

شستن مبل در خانه

در مورد نظافت انواع روکش مبلمان، بد نیست بدانید که روکش های کتانی را می توان با شامپو مبل و مبل های چرمی را بدون استفاده از مواد شوینده با بخار آب تمیز کرد. مبل های نانوسرتکس در برابر نفوذ مایعات نیز مقاوم هستند و می توان آنها را با حوله مرطوب پاک کرد. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد کنترل دوخت مبلمان است، اجزای قسمت های رویه را باید محکم دوخت تا بعد از مدتی از هم نپاشد. به استحکام سیم پیچ و قاب بیشتر توجه کنید. دقت کنید که فاصله و استحکام فنرها به گونه ای باشد که پس از مدتی روی تشک یا نشیمنگاه فشار نیاورند، پاره نشوند و شکل خود را از دست ندهند.

راهنمای خرید مبل راحتی چوبی

راهنمای خرید مبل راحتی چوبی

اگر در ساخت مبل راحتی که می‌خرید از چوب استفاده شده است، بهتر است بدانید که گردو بهتر، محکم‌تر و سبک‌تر است. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید اندازه و تراز کفی است. یک مبل مناسب نباید دارای لبه های تیز یا پاهای بیرون زده باشد، زیرا احتمال برخورد با پاهای مبل هنگام حرکت و برگشت زیاد خواهد بود که به انگشتان پا آسیب می رساند.

انتخاب رنگ مبلمان راحت

تاثیر رنگ ها همیشه غیر قابل انکار است و احساسی که وجود یک رنگ در محیط ایجاد می کند یکی از مهم ترین عوامل در خرید محصولات مختلف است. وقتی صحبت از مبل می شود، این نیز درست است که رنگ مبل باید به گونه ای انتخاب شود که حس جذاب و منحصر به فردی را در خانه ایجاد کند و با فرش، پرده و سایر وسایل خانه هماهنگی دقیقی داشته باشد.

انتخاب رنگ برای مبل ها سلیقه ای است و بسیاری از افراد به تم رنگی کلی برای دکوراسیون اتاق نشیمن فکر می کنند و سعی می کنند وسایل مختلفی را انتخاب کنند که مکمل یکدیگر باشند و یا رنگ های هماهنگ داشته باشند به رنگ آنها توجه کنید. با این حال، بسیاری از افراد سردرگم هستند و همیشه در این تردید هستند که کدام رنگ بیشتر به خانه آنها می آید، کدام رنگ ها را کنار هم بگذارند تا تصویری زیباتر در دکوراسیون ایجاد کنند و مبل های رنگی مناسب چه کاری انجام می دهند. • کدام دیوارها در اتاقی با مبل هایی به سبک خانه یا سفید بهتر است؟

برای مثال اگر از مبل هایی با رنگ اصلی تیره مانند آبی سرمه ای یا قهوه ای استفاده می کنید، می توانید از رنگ های سفید برای کوسن های آنها استفاده کنید زیرا این ترکیب شکل بسیار زیبایی را در محیط شما ایجاد می کند. یک اثر جذاب

اگر از مبل های ساده در دکوراسیون استفاده می کنید، بهتر است از بالش هایی با طرح های خودنمایی بیشتر استفاده کنید یا از بالش های پولک دار چند رنگ در کنار مبل های ساده که هوای سرد را می شکنند، استفاده کنید.

اندازه های استاندارد برای مبل ها

زمانی که می خواهید مبل راحتی بخرید، سعی کنید به این توجه کنید که آیا طول، عرض و ارتفاع مبل در اندازه های استاندارد است و آیا راحتی را برای شما فراهم می کند، زیرا برای راحتی و آرامش روزانه باید از آن استفاده کنید.

نشیمنگاه صندلی نباید نه خیلی سفت باشد که راحت باشد و نه خیلی نرم باشد که وقتی می خواهید بنشینید بلند شوید. در ضمن پارچه ای که به عنوان روکش روی مبل گذاشته می شود باید جنس مناسبی داشته باشد و برای مدت طولانی خراب نشود تا پولی که هنگام خرید این مبل ها می پردازید هدر نرود.

 

ارتفاع مبل راحتی برای خانه های ایرانی

زمانی که تصمیم به خرید مبل راحتی برای منزل خود دارید، سعی کنید به اندازه و ارتفاع مبل دقت کنید و ارتفاع آن به گونه ای باشد که بتوانید راحت بنشینید و بایستید بدون اینکه به خود فشار بیاورید. اگر پاهایتان از زمین دور است یا روی زمین دراز کشیده اید، ارتفاع مبل شما مناسب نیست، انتخاب مبل با ارتفاع مناسب برای شما مفید است.

دسته و پایه های مناسب برای مبل

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کنید دسته ها و پایه های مبل مورد نظر شما است. بهتر است این قسمت های مبل استاندارد خاصی داشته باشند، یعنی پایه ها آنقدر محکم باشند که پس از مدتی نشستن و ایستادن، شکسته، افتادگی یا افتادگی نداشته باشند. در مورد دسته های مبل، خرید شما بستگی به سلیقه شما دارد و برخی دستگیره های راحت را ترجیح می دهند و یا برخی دسته های چوبی را ترجیح می دهند. اگر در ساخت مبل از چوب استفاده می شود، دانستن این نکته مفید است که گردو بهتر، محکم تر و سبک تر است.

نکته مهم دیگری که در هنگام خرید مبل راحتی باید به آن توجه کنید این است که چقدر فضا به این مبل اختصاص داده می شود و این مبل را در کجای خانه قرار خواهید داد؟ آیا کاناپه ای که انتخاب کرده اید به اندازه ای بزرگ است که از پله ها و ورودی خانه تان عبور کند؟ چون ممکن است عده ای به اینها توجه نکنند و کالایی بخرند و وقتی می خواهند آن را در خانه بگذارند ببینند که حتی از درب خانه هم عبور نمی کند و امکان گذاشتن آن در داخل خانه وجود ندارد.

همچنین به افرادی که از این مبل ها استفاده خواهند کرد و برای چه نیازهایی این مبل خریداری می شود توجه کنید زیرا این احتمال وجود دارد که مبل های تخت خواب شو گزینه مناسبی برای شما باشد و استفاده از آن ها برای شما راحت تر باشد. .

بهترین پارچه برای مبل

یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب مبل راحتی باید به آن توجه کرد، نوع پارچه به کار رفته در آن است، زیرا پارچه مبل از نظر  اسفنجی نیز حائز اهمیت است و در صورتی که از استحکام و دوام کافی برخوردار نباشد. خیلی زود فرسوده می شود، باید مبل را عوض کنید و دوباره بخرید. به همین دلیل باید در انتخاب و خرید مبلمان نهایت دقت و توجه را به خرج دهید تا مناسب ترین پارچه را برای مبل خود انتخاب کنید. پارچه ای که انتخاب می کنید نباید کشیده شود و پرز برجای بگذارد، بنابراین باید این موارد را از فروشنده بپرسید و از کیفیت پارچه مطمئن شوید و ضمانت محصول را بخواهید.

خرید مبل راحتی از فروشگاه های معتبر

با خرید از یک فروشگاه و یا تولید کننده معتبر و با سابقه در این زمینه می توانید با اطمینان کامل از کیفیت محصول مورد نظر خرید خود را انجام دهید و اگر مبلمان مورد نظر دارای گارانتی معتبر و همچنین خدمات پس از فروش باشد، با خیالی آسوده در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از گارنتی و یا خدمات پس از فروش استفاده کنید.  اگر چه مبلمان تولید شده از چوب های مرغوب و جنس پارچه با کیفیت هزینه بیشتری نسبت به سایر انواع مبلمان دارد اما توجه داشته باشید که در این صورت هزینه های ناشی از تعمیر و یا تعویض در مدت زمان طولانی کاهش می یابد.

گروه تولیدی طراحان دیمان به دلیل اطمینانی که از کیفیت محصولات دیمان دارد، تمامی محصولات را به مدت 3 سال گارانتی می کند. همچنین طراحان دیمان به شما در زمینه طراحی، تولید و ساخت مبلمان و چیدمان منزل همچنین در زمینه بازسازی و طراحی داخلی، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

. با بررسی نمونه های مجموعه دیمان، می توانید با انتخاب مبلمان مناسب با محیط منزل و میزان فضایی که در اختیار دارید، بهترین نوع مبلمان را خریداری کنید. برای بهره مندی از دانش تیم حرفه ای و مجرب ما در طراحی مدرن ترین مبلمان منزل، کافی است با مجموعه دیمان تماس بگیرید و مبل مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *