دسته‌بندی نشده

چند روش ساده جهت چیدمان مبلمان

جدید ترین مدل مبل فرانسوی

در طراحی داخلی مدرن لاکچری، چیدمان مبلمان می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد. هنگامی که با یک اتاق خالی روبرو می‌شوید، پر کردن آن به گونه‌ای که هم کاربردی بوده و هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر به نظر برسد و هم مطابق با چیدمان منزل به سبک ایرانی باشد، می‌تواند کاری طاقت فرسایی به نظر برسد. اما در طول سالها، طراحان داخلی تعدادی از اصول ساده و کاربردی را تشخیص داده‌اند که می تواند برای چیدمان مبلمان کارآمد باشند. بنابراین شما نیز می‌توانید با در نظر گرفتن این نکات از دیمان دیزاین و آشنا شدن با چند روش ساده جهت چیدمان مبلمان، بهترین چیدمان منزل به سبک ایرانی را برای فضایی که در اختیار دارید انجام دهید و مطمئن باشید که نتیجه کار فوق العاده بوده و یک طراحی داخلی مدرن لاکچری خواهید داشت.

 

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

در طراحی داخلی مدرن لاکچری، هرگز قدرت نقطه کانونی در یک اتاق را دست کم نگیرید. گاهی اوقات آنها به طور طبیعی ظاهر می‌شوند، مانند یک پنجره برجسته یا یک شومینه داخلی، و یا ممکن است لازم باشد خودتان آنها را بسازید، مانند میز تلویزیون و تلویزیون. نقطه کانونی انتخابی شما هر چه باشد، باید آن را به درستی انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. زیرا بعد از انتخاب نقطه کانونی، شما می‌خواهید تا آنجا که ممکن است مبلمان را در اطراف آن بچینید.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

طراحی داخلی مدرن لاکچری

 

مبلمان را به دیوار نچسبانید

اندازه‌ گیری اتاق تعیین می‌‌کند که چقدر می ‌توانید مبلمان خود را از دیوارها دور کنید، اما حتی در یک فضای کوچک نیز لازم است با قرار دادن چند سانتی ‌متر فاصله بین قسمت‌‌های پشتی مبلمان و دیوار، فضای کمی برای تنفس ایجاد کنید. علیرغم باور عمومی، این فضای کم می‌تواند اتاق‌ها را بزرگتر نشان دهد. البته اگر فضای بزرگتری دارید، مبلمان را طوری بچینید که قسمت های گفتگو در وسط اتاق ایجاد شود و چند سانتی متر بین دیوارها و مبلمان باقی بماند.

 

با چیدمان درست مبلمان مناطق گفتگو ایجاد کنید

به طور کلی، طراحی داخلی مدرن لاکچری اتاق نشیمن و مبلمانی که در ان قرار می‌گیرند باید به گونه‌ای چیدمان شوند که بدون نیاز به چرخش بیش از حد گردن و یا فریاد زدن، بتوانید به راحتی با افرادی که در خانه حضور دارند، گفتگو کنید. بنابراین در هنگام چیدمان منزل به سبک ایرانی، باید مبل‌‌ها و صندلی ‌ها را طوری قرار دهید که رو به‌ روی یکدیگر قرار بگیرند و به‌ قدری نزدیک باشند که افراد بتوانند بدون بلند کردن صدای خود صحبت کنند. اگر اتاق نشمین خیلی بزرگ است، بهتر است چندین ناحیه مکالمه ایجاد کنید.

 

هنگام چیدمان مبلمان، تعادل را پیدا کنید

تعادل همیشه در دکوراسیون و طراحی داخلی مدرن لاکچری مهم است و هرگز بیشتر از چیدمان مبلمان و سایر وسایل در اتاق نشیمن شما مهم نیست. هم اندازه و هم محل قرارگیری قطعات مختلف و مبلمان را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که همه قطعات بزرگ یا کوچک را در یک قسمت یا در یک طرف اتاق قرار ندهید، زیرا این کار می‌تواند فضا را کج‌‌تر و کمی ناراحت‌ کننده کند. همچنین مطمئن شوید که شکل و اندازه مبلمان نیز تنوع دارند؛ برای مثال، اگر صندلی‌‌هایی با خط مستقیم دارید، میز قهوه ‌خوری گرد را در نظر بگیرید.

 

جریان رفت و آمد در بین مبلمان را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در چیدمان مبلمان در چیدمان منزل به سبک ایرانی باید در نظر گرفت، جریان رفت و آمد است. افراد برای عبور از اتاق نباید از روی مبلمان یا یکدیگر زمین بخورند. بنابراین در هنگام چیدمان مبلمان باید مطمئن شوید که بین میز قهوه ‌خوری و مبل و بین صندلی‌‌ها چند فوت فاصله وجود داشته باشد. یک مسیر روشن ایجاد کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل از یک سر اتاق به انتهای دیگر راه بروند.

 

از فرش‌های با اندازه مناسب استفاده کنید

فرش ‌ها سطحی نرم و گرم برای زیر مبلمان هستند. خالی نگه داشتن قسمتی از کفپوش ها در اطراف لبه‌های اتاق خوب است، اما هنگام استفاده از یک فرش در طراحی داخلی مدرن لاکچری، مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ است که تمام مبلمان موجود در یک چیدمان، بتوانند روی آن قرار گیرند و یا بعد از نشستن روی مبلمان، پاها روی فرش قرار بگیرید.

 

طراحی داخلی مدرن لاکچری

 

یک میز پذیرایی بزرگ بگیرید

وقتی در چیدمان منزل به سبک ایرانی صحبت از میزهای پذیرایی یا قهوه خوری به میان می‌آید، در بیشتر مواقع هرچه این میز بزرگتر باشد، بهتر است. یک میز پذیرایی بزرگ در وسط یک قسمت نشیمن هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد عالی است. در واقع این میز به عنوان یک لنگر برای اتاق عمل می‌کند و فضای زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا نوشیدنی‌ها یا لوازم جانبی مورد استفاده خود را روی میز قرار دهند و دسترسی راحتی به آن داشته باشند. همچنین یک میز بزرگ دسترسی راحت‌تری را از صندلی‌های اطراف آن فراهم می‌کند. با این حال، مطمئن شوید که فضای کافی بین صندلی و میز پذیرایی برای عبور افراد (حدود 18 اینچ) بگذارید و اگر نمی‌توانید یک میز پذیرایی بزرگ و مناسب پیدا کنید، دو میز کوچکتر یا جایگزین دیگری برای میز قهوه‌خوری در نظر بگیرید.

 

طراحی داخلی مدرن لاکچری

 

میزها را با ارتفاعی به اندازه بازو انتخاب کنید

هر صندلی باید به راحتی به میز کناری یا میز قهوه دسترسی داشته باشد. بنابراین از انتخاب از می ‌هایی که افراد را مجبور می‌کند از صندلی ‌های خود برای برداشتن نوشیدنی‌‌ها و وسایل مورد نیاز از روی میز پذیرایی حرکت کنند، خودداری کنید. وقتی صحبت از ارتفاع میز می‌شود:

  • میزهای کناری یا انتهایی باید تقریباً به ارتفاع بازوهای صندلی نزدیک باشند (اگر این امکان وجود ندارد، بهتر است پایین تر باشند).
  • برای میزهای قهوه خوری یا میز پذیرایی، ارتفاع باید به اندازه ارتفاع صندلی یا مبل یا کمتر باش .

 

از اثر هنری با اندازه مناسب استفاده کنید

در طراحی داخلی مدرن لاکچری، چیزهایی که به دیوار آویزان شده‌اند؛ چه آثار هنری، آینه‌ یا اشیاء و مجسمه‌ها، باید به صورت استراتژیک و متناسب با مبلمان قرار گیرند. مثلاً یک عکس کوچک را پشت مبل خود آویزان نکنید. در عوض، از یک قطعه بزرگ که تقریباً دو سوم طول مبل است استفاده کنید، یا از یک گروه بندی از قطعات استفاده کنید. اگر کاملا مصمم به استفاده از یک قطعه هنری خاص هستید که خیلی کوچک است، آن را در یک قاب بزرگتر که دارای فضای باز بزرگ در اطراف آن است، قرار دهید تا زمانی که در نزدیکی یک مبلمان بزرگ قرار می‌گیرید بتواند تعادل خوبی در چیدمان مبلمان برقرار شود.

 

طراحی داخلی مدرن لاکچری

 

 از چراغ‌های زمینی و رومیزی استفاده کنید

نور یکی از مهمترین عناصر هر اتاق در طراحی داخلی مدرن لاکچری است و اغلب اوقات از آن غفلت می‌شود. همیشه از ترکیبی از نورهای سقفی، چراغ‌های زمینی و چراغ‌های رومیزی و در صورت امکان، دیوارکوب ها استفاده کنید تا چیدمان مبلمان در فضای اتاق نشیمن فوق العاده زیباتر دیده شود. یک چراغ زمینی در انتهای مبل یا پشت یک صندلی انتخابی عالی به نظر میرسد. چراغ‌های رومیزی روی میزهای کناری، قفسه‌ها و حتی طاقچه بالای شومینه زیبا به نظر می‌رسند. به طور کلی، نورپردازی باید در سطوح مختلف قرار گیرد تا به درستی متعادل شود، بنابراین از انواع وسایل به صورت آزادانه در سراسر اتاق خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *