سبک زندگی

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

بهترین شرکت طراحی مبلمان نئوکلاسیک

سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون وجود دارند. هر کدام از سبک‌ها در طول تاریخ بر اساس نیاز، سلیقه و مد روز به وجود آمده‌اند. امروزه برای دکوراسیون داخلی تاکید می‌شود که سبک‌ها را شناخته و طبق آن به صورت اصولی لوازم را تهیه و چیدمان کرد. دکوراسیون مدرن کلاسیک الگوی خاصی دارد که به دلیل زیبایی خیره کننده بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. گروه طراحان دیمان یکی از طرفداران سبک مدرن کلاسیک اطلاعات جالب و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد.

 

دکوراسیون کلاسیک اروپایی

دکوراسیون کلاسیک اروپایی زمانی بیشتر به چشم می‌آید که مبل‌، میز، پرده و غیره همگی به سبک اروپایی انتخاب شده باشند. دکوراسیون کلاسیک اروپایی پر از نقش و نگار است. طراحی‌های بی نظیر با نقوش برجسته و فرو رفته که باعث جلوه بیشتر این سبک می‌شود، هنر بی‌مانند قدیمیان را به رخ می‌کشد. مکان‌های اشرافی و سلطنتی جزو اولین جاهایی بوده‌اند که از چنین سبکی استقبال کردند. بعدها سبک کلاسیک به طبقات عادی نیز گسترش یافت.

طراحی داخلی کلاسیک امروزه یادآور یک زندگی اشرافی و سلطنتی است که باید طرح‌ها و نقش کلاسیک ضمن حفظ اصالت خود، به صورت قرینه به کار روند. اصل تقارن مهم‌ترین ویژگی به کار رفته در دکوراسیون کلاسیک است. دکوراسیون کلاسیک اروپایی رنگ‌های خاص خود را می‌طلبد تا با تناژهایی از طیف رنگی قرمز تیره و سبز تکمیل شوند. هرچند از تاثیر رنگ طلایی و بژ در این سبک نمی‌توان غافل شد.

مبلمان مخصوص دکوراسیون کلاسیک اروپایی از جنس چوب هستند که با پارچه‌های قرمز تیره، سبز، یشمی و کرم به کار می‌روند. استفاده از پارچه‌های کلاسیک طرح‌دار منقوش به گل‌ها، آدم و حوا و حتی به صورت راه راه نیز در این سبک متداول است. هرچه باشد مبل‌ها خالی از منبت کاری و طراحی نیستند. دلیل این همه تنوع در وسایل و مبلمان به تنوع دکوراسیون داخلی کلاسیک اروپایی برمی‌گردد، از جمله:

  • سبک ویکتوریایی
  • سبک گوتیک
  • سبک باروک
  • سبک روکوکو

عده‌ای هستند که سبک دکوراسیون مدرن را به طرح کلاسیک ترجیح می‌دهند. سبک مدرن خصوصیات و ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سبک کلاسیک دارد.

 

KAV06310 Edit min

سبک مدرن و کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک از فرهنگ اروپایی، یونانی و رومی به وجود آمده است. طبیعی است طرح‌ها و نقوش در آن به کار رود تا جلوه‌ای از هنر گذشتگان را به یاد آورد. اما دکوراسیون مدرن کاملا در نقطه مقابل سبک کلاسیک قرار دارد. سبک مدرن مبتنی بر سادگی است و فضا کاملا طبیعی است. اجزای به کار رفته در سبک مدرن از طرح و پیچیدگی کمتری برخوردار هستند. مبلمانی که برای فضای مدرن طراحی می‌شوند فوق‌العاده ساده و زیبا هستند. خطوط خمیده و پیچیده در آن جایی ندارند. معمولا از رنگ‌های خنثی برای ایجاد فضایی آرام در سبک مدرن استفاده می‌شود. دکوراسیون مدرن کلاسیک چیزی میان دکوراسیون مدرن و کلاسیک است.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

 

KAV06285 Edit min

تلفیق سبک کلاسیک و مدرن در دکوراسیون

تلفیق سبک مدرن و کلاسیک با یکدیگر باعث شده است که سبکی جدید پدید آید. سبک جدید پدید آمده پاسخگوی نیازها و سلیقه طرفداران هر دو سبک مدرن و کلاسیک است که به آن دکوراسیون مدرن کلاسیک گفته می‌شود. اگر سبک با اصالت و قدیمی کلاسیک به درستی با سبک امروزی مدرن ترکیب شود، اثر خارق‌العاده مدرن کلاسیک به وجود می‌آید که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

برای به وجود آوردن دکوراسیون مدرن کلاسیک ابتدا باید دانست که کدام سبک را بیشتر می‌پسندید. اگر طراحی داخلی کلاسیک بیشتر برای شما جذاب است، سبک کلاسیک را به عنوان پایه و جزئیات را به سبک مدرن انتخاب کنید. اگر سبک مدرن بیشتر مورد پسند است، سبک پایه، سبک مدرن و المان‌های جزئی کلاسیک هستند. سبک پایه در اصل همان سبک غالب است.

 

مطلب پیشنهادی: انواع سبک های طراحی داخلی کدامند

 

تفاوت خانه مدرن و کلاسیک

خانه‌ها به سبک‌های مختلفی تزئین و چیدمان می‌شوند. در سبک کلاسیک تجمل گرایی رایج است. طرح و نقوش برجسته و فرو رفته متقارن، وسایل پر زرق و برق، مبل‌های چوبی با پارچه‌های کلاسیک، استفاده از ستون‌، سقف و پنجره‌های بلند جزو اصلی‌ترین ویژگی سبک کلاسیک است. برای اینکه سبک کلاسیک بیشتر به چشم آید باید آن را در خانه هایی با متراژ بالا اجرا کرد. متراژهای کوچک مناسب چنین سبکی نیستند.

خانه‌ای که به شیوه مدرن تزئین و چیدمان شده است تا حد ممکن از رنگ‌های خنثی درون آن استفاده می‌شود. اگر از رنگ مشکی در آن استفاده شود، جایی است که آن آیتم نیاز به چشمگیر بودن دارد. اشکال هندسی مکعبی و گوشه دار، مبل‌های ساده بدون خطوط منحنی پیچیده و خمیده جزو خصویصات سبک مدرن است. سبک مدرن در خانه‌هایی با متراژ بالا و همچنین متراژ کم قابل اجرا است.

ترکیب سبک مدرن و کلاسیک که دکوراسیون مدرن کلاسیک را می‌سازد، چیدمانی شیک و چشم نواز ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال اگر سبک پایه کلاسیک است مبلمان چوبی و اکسسوری‌های منبت کاری شده، عناصر دکوری شیک و مجسمه‌های سنگین بخش غالب خانه هستند. اما رنگ پارچه مبلمان، فرش و حتی کاغذ دیواری خنثی یا پاستلی انتخاب می‌شود که جزو المان‌های فرعی هستند.

 

DSC09519 min

دکوراسیون کلاسیک ایرانی

میان مطالب گفته شده درمورد دکوراسیون مدرن کلاسیک، جا دارد اشاره‌ای به دکوراسیون کلاسیک ایرانی داشته باشیم. استفاده از دکوراسیون کلاسیک ایرانی را در فیلم‌هایی که به چندیدن دهه قبل اشاره دارند مانند سریال خانگی شهرزاد شاهد هستیم. خانه به سبک کلاسیک غرق در شکوه، جلال و زیبایی است. سر ستون‌ها کنده کاری شده و با رنگی چشمگیر و متفاوت بیشتر به چشم می‌آیند. تابلوهای فرش دستباف، نقاشی‌های فاخر آویخته شده بر دیوار، مجسمه‌های سنگین و گران قیمت در کنار فرش دستباف و قدیمی ایرانی که بر زمین پهن شده است نمونه‌ای از سبک دکوراسیون کلاسیک ایرانی است.

 

مطلب پیشنهادی: اصول چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

KAV04469 Edit min

طراحی خانه با گروه دیمان

گروه طراحان دیمان با دنبال کردن دکوراسیون داخلی مدرن 2022 در سطح حرفه‌ای و همچنین ارائه سبک کلاسیک با تمام جزئیات توانسته است در میان رقبا جایگاه بسیار قابل قبولی را کسب کند. تلفیق سبک مدرن و کلاسیک با یکدیگر، دکوراسیون مدرن کلاسیک را می‌سازد. سبک دکوراسیون نئوکلاسیک از شاخه‌های سبک دکوراسیون مدرن است که دیمان در تمام سبک دکوراسیون‌های نام برده شده جزئیات را به صورت جز به جز ارائه داده است. طراحی، تولید و ساخت مبلمان، مشاوره چیدمان و بازسازی و طراحی داخلی منزل از جمله کارهای اصلی گروه طراحان دیمان است. با دیمان رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *