سبک زندگی

بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل

چیدمان منزل به سبک ایرانی

برای اینکه چیدمان منزل به سبک ایرانی یا مدرن داشته باشید، لازم است که طراحی داخلی مدرن لاکچری برای منزل انجام دهید و با بهترین روش ها برای چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل آشنا  باشید. زمانی که اطلاعات دقیق و کاملی در این زمینه داشته باشید، نه تنها می توانید برای خانه های نوساز و جدید بهترین چیدمان را ارائه دهید بلکه بعد از بازسازی خانه های قدیمی نیز، بهترین چیدمان و دکوراسیون داخلی را ایجاد خواهید کرد.

در هنگام چیدمان مبلمان موارد مختلفی از جمله محل قرار گیری درها، ورودی منزل، پنجره ها، کمدها، راه پله و غیره را در نظر بگیرید. چرا که اتاق ‌ها به ندرت به شکل یک مربع‌ یا مستطیل کامل با قرارگیری پنجره‌های متقارن یا شومینه‌های مرکزی هستند. همیشه یک گوشه، پنجره یا درگاه ناخوشایند وجود دارد که باید در هنگام چیدمان مبلمان ان را نیز در نظر بگیرید. در واقع برای چیدمان منزل به سبک ایرانی و مدرن، باید حتما به الگوهای ترافیکی توجه داشته باشید تا دسترسی به یک فضا و مبلمان را نسبتاً آسان کنید. به طور کلی شما باید با یک چیدمان درست و اصولی، از فضایی که در دسترس دارید، بهترین استفاده را ببرید.

در هنگام چیدمان منزل به سبک ایرانی یا به سبک مدرن، راه های زیادی برای طراحی یک پلان وجود دارد، شما می توانید چندین راه حل برای یک مشکل داشته باشید. همه چیز واقعاً به شخص یا خانواده ای بستگی دارد که از این فضا استفاده می کند. به عنوان مثال، خانواده ای با 2 تا 3 کودک ممکن است نیاز به چیدمان متفاوتی نسبت به یک زوج جوان دارند

در ادامه این بخش از دیمان دیزاین، چند نکته کاربردی برای چیدمان مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل را آماده کردیم که می توانید از این روشها برای داشتن یک چیدمان منزل به سبک ایرانی و مورد نظر خود ایده بگیرید.

فضای خود را به طور کامل تصور کنید

قبل از جابجایی مبلمان در جای خود، به حال و هوا و عملکردی که می خواهید اتاقتان داشته باشد فکر کنید. همچنین، اگر می‌خواهید ظرافت متقارن یا طراحی خاص با قطعات منحصر به‌ فرد یا هر چیز دیگری را می ‌خواهید، در نظر بگیرید.

از خود بپرسید: آیا این یک اتاق خانوادگی مناسب برای کودکان خواهد بود؟ آیا برای دورهمی های شبانه و گفتگوهای جذاب مناسب است؟ آیا اتاق نشیمن را مکانی دنج برای مطالعه در مقابل شومینه تصور می کنید؟ آیا قرار است جلوی تلویزیون بخوابید؟

به طور کلی، تصویر سازی شما از فضایی که در اختیار دارید، قبل از شروع به جابجایی مبلمان در محل، دستورالعمل هایی را ایجاد می کند تا بتوانید بهترین چیدمان منزل به سبک ایرانی یا سبک مورد نظر خود را داشته باشید. اگر نیاز به الهام دارید، پینترست را مرور کنید و از تصاویر و نمونه های طراحی داخلی مدرن لاکچری ایده بگیرید.

یک نقطه کانونی پیدا کنید

هنگامی که حال و هوا و عملکرد مورد نظر خود را مشخص کردید، زمان تصمیم گیری در مورد یک نقطه کانونی است. سپس، مبلمان خود را حول این نقطه چیدمان کنید. برخی از خانه ها دارای نقاط کانونی طبیعی هستند، مانند منظره ای فریبنده از یک پنجره بزرگ یا یک دودکش سنگی در اطراف شومینه. اگر نقطه کانونی ندارید، می توانید از چیز دیگری مانند تلویزیون استفاده کنید.

اما زمانی که یک نقطه کانونی عالی به ذهن شما نمی رسد، بهترین گزینه این است که مبل و صندلی های خود را دور یک میز پذیرایی مرکزی در وسط اتاق بچینید و بهترین چیدمان منزل به سبک ایرانی یا مدرن را ایجاد نمایید.

قبل از خرید مبلمان، فضای اتاق را اندازه گیری کنید

با اندازه گیری فضای خود، مبل و صندلی و هر مبلمان دیگری که می خواهید در آن قرار دهید، را بهترین شکل ممکن انتخاب خواهید کرد. اگرچه در یک فضای بزرگ‌ت ر، می ‌توانید مبلمان بزرگ‌ تری داشته باشید، اما به یاد داشته باشید که متعادل کردن قطعات باعث افزایش فضا نیز می شود. بنابراین شما نمی خواهید همه میزهای کوچک خود را در یک طرف اتاق و مبل و صندلی های بزرگ خود را در طرف دیگر قرار دهید و تعادل را به هم بزنید.

همین اصل در مورد اتاق های نشیمن کوچکتر نیز صدق می کند. بنابراین، حتی اگر عاشق یک کاناپه بزرگ و راحت هستید، ممکن است بخواهید یک نسخه کوچک ‌تر از آن را تهیه کنید تا برای فضایی که در اختیار دارید مناسب بوده و متعادل به نظر برسد.

همچنین، چشمان ما فضای خالی یک اتاق را درک می کند. وقتی چیزهای زیادی اتاق را پر می کند، ممکن است درهم و برهم و خسته کننده به نظر برسد. بنابراین، برای چیدمان منزل به سبک ایرانی یا مدرن، باید از فضای خود عاقلانه استفاده کنید و مبلمانی را انتخاب کنید که متناسب با اتاق شما باشد.

چیدمان مبلمان را با کاناپه شروع کنید

کاناپه قطعه اصلی مبلمان است و قرار دادن آن، در درجه اول اهمیت قرار دارد. جلوی یک پنجره بزرگ یک موقعیت دوست ‌داشتنی برای قرار دادن کاناپه است و بهتر است کاناپه را کاملا به دیوار نچسبانید تا فضای بیشتری برای تغییر دادن محل آن یا حرکت به اطراف داشته باشید.

اگر مبلمان را به گونه ای انتخاب کرده اید که فقط یک کاناپه دارد، بهتر است در هر طرف آن چند صندلی قرار دهید و به همراه یک میز قهوه‌ خوری در وسط، چیدمان مبلمان را کامل کنید. برای اینکه چیدمان مبلمان حرفه ای و عالی به نظر برسد، بهتر است صندلی هایی را انتخاب کنید که از نظر سبک مشابه هستند.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

تقارن را در چیدمان مبلمان رعایت کنید

اگر تصمیم دارید چیدمان مبلمان را در اطراف تلویزیون انجام دهید، باید حتما میلمان و صندلی هایی تهیه کنید که برای تماشای تلویزیون مناسب هستند. کاناپه و مبل های راحتی از جمله بهترین انتخاب ها در این مواقع هستند و باعث می شوند تا در هنگام تماشای تلویزیون احساس راحتی خیلی خوبی داشته باشید. این مبلمان را به گونه ای چیدمان کنید که برای تماشای تلویزیون نیازی به چرخش بیش از حد گردن نباشد و فضایی دنج و صمیمی در اطراف تلویزیون ایجاد نمایید. در این مواقع چیدمان مبلمان به شکل متقارن بهترین گزینه خواهد بود.

چیدمان منزل به سبک ایرانی

یک طرح L شکل، بدون مبل L ایجاد کنید

اگر به فکر چیدمان منزل به سبک ایرانی هستید و می خواهید چیدمان مبلمان در فضای نشیمن را به گونه ای انجام دهید که فضایی گرم و صمیمی برای گفتگو ایجاد نمایید، بهترین پیشنهاد این است که از دو مبل برای ایجاد یک L شکل در این اتاق نشیمن استفاده کنید و سپس دو صندلی راحتی چوبی روکش شده را در سمت مقابل دهید که امکان مکالمه و همچنین تماشای تلویزیون را فراهم کنید.

چیدمان منزل به سبک ایرانی

فرش مناسبی را انتخاب کنید

در چیدمان منزل به سبک ایرانی، فرش یک قطعه اساسی است و گرما و آرامش بیشتری به اتاق شما می بخشد. چند ترفند سریع می تواند به شما در انتخاب فرش مناسب کمک کند، از شکل اتاق خود شروع کنید. شما باید فرشی را انتخاب کنید که با اندازه اتاق مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک اتاق مستطیلی باید یک فرش مستطیل شکل داشته باشد و یک اتاق مربعی، مناسب یک فرش دایره یا یک فرش مربع است.

روش استاندارد برای قرار دادن فرش در کنار چیدمان مبلمان این است که فرش باید در مرکز اتاق باشد و پایه های جلویی هر قسمت از مبلمان روی آن قرار بگیرد.

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

چیدمان میز

در هنگام چیدمان مبلمان در چیدمان منزل به سبک ایرانی، به طور کلی میز باید یک آیتم مرکزی باشد، میزهایی که همه مهمانان شما می توانند هنگام نشستن روی مبلمان از آن استفاده کنند. یک میز قهوه خوری چیده شده می تواند اتاق را به زیبایی به هم گره بزند. اگر فضای شما اجازه می دهد، هر چه میز بزرگتر باشد، بهتر است. این یک فرصت زیبایی شناسی عالی ایجاد می کند که می توانید آن را تزئین و استفاده کنید. ارتفاع میز باید با صندلی های مبل یا کاناپه شما هماهنگ باشد.

اگر فضای اتاق نشیمن شما به گونه ای است که نمی توانید از یک میز پذیرایی بزرگ در مرکز اتاق استفاده کنید، دو میز کناری بهترین انتخاب خواهند بود. این میزها را در نزدیکی صندلی ها یا کاناپه های خود و در دسترس بازوها قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *