دسته‌بندی نشده

انواع سبک های طراحی داخلی کدامند؟

طراحی داخلی منزل

انسان همیشه نمی‌تواند کار کند و فقط بر یک چیز تمرکز کند. اگر هم قرار باشد هدفی در زندگی داشته باشد که نیاز به تمرکز و تلاش زیاد دارد می‌بایست مسیر را طوی بسازد که بتواند به هرچه می‌خواهد برسد. فضای ساخته شده باید طوری باشد که با روحیات فرد سازگار باشد. طراحی داخلی منزل بر اساس یک یا چند مورد از طراحی‌های داخلی انجام می‌شود. هر خانه‌ باید مکانی برای آرامش و شادی اعضا باشد. سبک خاص و متفاوت طراحی را از گروه طراحان دیمان بخواهید که در تولید مبلمان به صورت خلاقانه و موفق عمل کرده است.

انواع سبک‌های طراحی داخلی

سبک‌های طراحی داخلی با توجه به نیاز و سلیقه در گذر زمان به وجود آمده‌اند. هر کدام از این سبک‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارند که باعث می‌شود با سبک دیگر متفاوت باشند. با شناخت سبک‌های مختلف زیباترین دکوراسیون داخلی منزل را برای خود بسازید. انواع سبک‌های پرکاربرد و معروف عبارتند از:

  1. مینیمالیسم: مینیمالیسم یکی از انواع دکوراسیون داخلی منزل ‌است که جزو مدرن‌ترین سبک‌های طراحی داخلی است. مینیمال از تلفیق ساده‌ها به وجود می‌آید. در واقع هرچقدر شکل هندسی اجسام، طرح و نقش‌های به کار رفته ساده‌تر باشد طرح به سبک مینیمالیسم نزدیک‌تر است. در سبک مینیمالیسم باید از حداقل وسایل تزئینی استفاده شود تا احساس سبکی و راحتی فراهم آید. معمولا در طراحی داخلی منزل کوچک استفاده از سبک مینیمالیسم یکی از بهترین انتخاب‌ها است زیرا مبل‌ها در کمال سادگی طراحی شده‌اند که به راحتی با هر چیز دیگری ست می‌شوند.
  2. معاصر: سبک معاصر خطوط صاف و ساده را در بر می‌گیرد. سبک معاصر بسیار شبیه سبک مدرن است اما در اصل طرحی کاملا متفاوت از آن است. در سبک معاصر با اینکه شاید به دلیل استفاده از رنگ‌های خاکستری، کرم و سفید سرد، بی روح و خلوت به نظر برسد اما دارای گرمی و صمیمیت خوشایند است. رنگ‌های خنثی را می‌توان با کمی رنگ مشکی تلفیق کرد تا کمی پر رنگ‌تر اما به دور از شلوغی به نظر برسد. سبک مبلمان معاصر پایه‌های نمایان، پارچه‌های خنثی و در نهایت شاید دو رنگ را با هم داشته باشد.
  3. سبک مدرن: سبک مدرن در تضاد با کلاسیک است. از قواعد و تقش‌های پیچیده فراری است و تا جای امکان از خطوط ساده در آن استفاده می‌شود. سبک مدرن، در طراحی داخلی منزل بسیار محبوب است زیرا به راحتی با سایر وسایل هماهنگ می‌شود. مبل‌هایی که در سبک مدرن کاربرد دارند بیشتر به صورت ساده با پایه‌های نمایان و با فاصله از زمین هستند که زیر آن خالی است. بافت ساده و استفاده از رنگ‌های مونوکروم جزو اصلی‌ترین شاخصه در مبل‌های متناسب سبک مدرن در خانه‌ها است. طراحی داخلی منزل مدرن به قدری جذاب است که فقط کافی است یک بار از نزدیک آن را ببینید. قطعا خواهن اجرای آن در خانه خود با هر متراژی خواهید شد.
  4. کلاسیک: طراحی داخلی کلاسیک یادآور رنگ‌های طلایی، بژ، کرم، خاکستری، صدفی، نقره‌ای، زیتونی و شرابی است. مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک هیچ گونه تضاد با سبک قابل قبول نیست. عمده بخش مبل‌های کلاسیک از چوب تشکیل شده است که باعث می‌شود مبل شکیل‌تر و مرتب‌تر به نظر برسد.
  5. روستیک: روستیک سبک روستایی و الهام گرفته از طبیعت است که چند سالی است به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. سبک روستیک بیشتر در مناطق کوهستانی، ویلایی و روستایی رایج است که امروزه به دلیل آپارتمان نشینی و گرم‌تر شدن هوا در بیشتر نقاط زمین استقبال از این سبک بیشتر شده است. سبز، قرمز و قهوه‌ای از رنگ‌های طبیعت هستند که در مبلمان متناسب با این سبک به کار می‌روند. چوب اصلی‌ترین متریال در مبلمان است که می‌بایست برای هماهنگی بیشتر سایر وسایل هم مانند کابینت، کمد، کفپوش، درب و سقف هم چوبی باشند.

بیشتر بخوانید: سبک دکوراسیون کلاسیک چیست

design1 min

  1. سبک صنعتی: شهرنشینی، کار در کارخانجات و صنایع به قدری گشترش یافته است که حتی در دکوراسیون منزل ایرانی ساده هم نفوذ کرده است. استفاده حداقل از مبلمان و حداکثری عناصر کارگاهی، صنعتی و کارخانه‌ای جزو ویژگی‌های بارز سبک صنعتی است. قطعا مبلی که برای چنین سبک استفاده می‌شود باید سبک صنعتی ساخته شده باشد که شاید با هر سلیقه‌ای جور نباشد.
  2. بوهمین: بوهمین که به آن بوهمیان نیز گفته می‌شود فاقد نظم و ترتیب است که شاید بتوان گفت جزو ساده‌ترین طرح‌ها است. زیرا از ابزارها و وسایلی که بیشتر راحتی و قدیمی هستند استفاده می‌شوند. بی خیالی و بی قاعدگی باید با سبک بوهمین به چشم آید که در عین ناهماهنگی با یکدیگر بسیار جالب و زیبا دیده می‌شوند. مبل‌های مناسب سبک بوهمین از رنگ‌های گرم مانند طلایی، قهوه‌ای و قرمز مایل به قهوه‌ای درست شده‌اند.
  3. ایرانی سنتی: طراحی داخلی منزل ایرانی یکی از اصیل‌ترین، باشکوه‌ترین و زیباترین طراحی‌ها است که حتی در خارج از ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. طراحی داخلی منزل به سبک ایرانی جزو محبوب‌ترین طرح‌ها است که برای آن مبل، میز و صندلی به راحتی پیدا می‌شود. اصلی‌ترین مبل برای سبک ایرانی سنتی به شکل تخت‌های سنتی چوبی است اما اگر تمایل یا فضایی برای استفاده از آن وجود ندارد بیشتر از مبل‌هایی استفاده می‌شود که متریال اصلی آن چوب است. همچنین این نوع مبل‌ها همراه با پارچه‌هایی که یادآور چهل تیکه دوزی یا دارای رنگ‌های آبی فیروزه‌ای، قرمز، سرمه‌ای و سبز است به کار می‌رود.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

design2 min

 

  1. فرانسوی: طراحی داخلی منزل به سبک فرانسوی به دلیل لوکس ومجلل بودن جلوه‌ای اشرافی‌گونه به خانه می‌بخشد. برای ظرافت و زیبایی بیشتر در سبک طراحی داخلی فرانسوی از مبل‌هایی استفاده می‌شود که دارای پشتی منحنی و چوب‌های حکاکی شده هستند. عموما از رنگ‌های خنثی مانند سفید، نباتی، خاکستری و رنگ‌های مکمل مانند یاسی، سبز، آبی و نقره‌ای در چوب و پارچه مبلمان مناسب طرح فرانسوی استفاده می‌شود.
  2. انتقالی: طراحی داخلی انتقالی که به آن ترنزیشنال نیز گفته می‌شود دکوراسیون مدرن و تلفیقی را با یکدیگر در آمیخته است که طرحی نوین ساخته است. ‌دکوراسیون داخلی منزل به سبک انتقالی یک نوع طراحی جسورانه و هوشمندانه است که مبل‌های بزرگ و محکم در سبک سنتی را با خطوط صاف و مستقیم بدون زرق و برق سبک مدرن را می‌طلبد. استفاده از رنگ خنثی مهم‌ترین اصل در مبل‌های متناسب با طراحی انتقالی است.
  3. نئوکلاسیک: سبک نئوکلاسیک از دل سبک کلاسیک بیرون آمده است. به همین دلیل طراحی داخلی کلاسیک مادر سبک نئوکلاسیک است. سبک نئوکلاسیک مناسب خانه‌های بزرگ با فضاهای لوکس است. مبلمان به کار رفته در طراحی داخلی منزل به سبک نئوکلاسیک لوکس و زیبا با خطوط زاویه دار، شکسته و نامتقارن هستند. سبک نئوکلاسیک دست طراح را باز گذاشته و اجازه انعطاف بیشتر میان چوب و پارچه موجود در مبلمان را می‌دهد.

design3 min

 

بیشتر بخوانید: دکوراسیون داخلی مدرن در سال 2022

طراحی داخلی منزل با دیمان

طراحی داخلی منزل به هر سبکی که باشد نیاز به کارشناسان متخصص دارد. آموزش طراحی داخلی منزل یکی از مباحث جذابی است که این روزها در فضای مجازی هم بسیار دیده می‌شود. در صورت علاقمند بودن می‌توان با مطالعه و جستجو درمورد آن اطلاعات بیشتری کسب کرد اما شخصی که سال‌ها در تولیدی کار کرده است به صورت تجربی اطلاعات لازم را به دست آورده و تجربه کرده است. طراحی داخلی منزل با هر متراژی نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد تا بتوان بهترین ایده‌ها را در آن اجرا کرد.

گروه طراحان دیمان با بیش از یک دهه تجربه از هنر و خلاقیت نیروهای داخلی استفاده کرده تا محصولات خاص و شیک را طراحی و تولید کند. جلب اعتماد و حس رضایت مشتریان از اصلی‌ترین هدف این مجموعه است تا تولید مبلمان به وژه سبک نئوکلاسیک را به گونه‌ای متفاوت ارائه دهد. با دیمان همیشه در اوج و منحصر به فرد باشید.

design4 min

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *