سبک زندگی

آشنایی با سبک طراحی داخلی کلاسیک

مدل مبلمان خاص و شیک

طراحی داخلی کلاسیک یکی از سبک های طراحی داخلی منزل است که می توان آن را بی انتها نامید و برخی ممکن است آن را سنتی بنامند. این سبک از طراحی داخلی منزل، ظاهری ساختار یافته و متعادل دارد و غنی از لوازم جانبی، بافت و پرداخت است. اما نگرش های مدرنی در رابطه با طراحی داخلی کلاسیک و این ظاهر وجود دارد که آن را برای یک خانه راحت و دلپذیر عالی تبدیل می کند.

فضای داخلی کلاسیک از قوانین ساده ای پیروی می کند که می توانید آن ها را با طراحی مدرن خود تطبیق دهید. به عنوان مثال می توانید با تغییر موقعیت مبلمان خود شروع کنید، ممکن است از اینکه این ظاهر برای خانه شما چقدر ساده و در عین حال موثر است شگفت زده شوید. در ادامه این بخش، چهار عنصر کلیدی از طراحی داخلی کلاسیک را توضیح داده ایم که می توانید با رعایت این اصول، یک خانه فوق العاده جذاب با طراحی داخلی کلاسیک داشته باشید.

 

اصول طراحی داخلی کلاسیک | ویژگی دکوراسیون کلاسیک

به طور کلی، برای هر سبک از طراحی داخلی منزل، چند اصول و عنصر کلیدی وجود دارد که می توانید با رعایت این اصول و در نظر گرفتن نکات مهم مربوط به آن، دکوراسیون و طراحی داخل فوق العاده زیبایی برای منزل خود ایجاد نمایید. در ادامه با اصول طرحی داخلی کلاسیک بیشتر آشنا خواهید شد:

1. نقطه کانونی خود را پیدا کنید

نکته کلیدی در طراحی داخلی کلاسیک، تقارن و نظم است و این موضوع معمولا با قرار دادن مبلمان شیک به سبک کلاسیک حول یک نقطه کانونی کلیدی مانند شومینه کار می کند. بنابراین به دقت فضای منزل خود را نگاه کنید و یک نقطه کانونی برای چیدمان مبلمان پیدا کنید. این نقطه کانونی می تواند یک پنجره بزرگ، دیوار صاف و مشخص یا همانطور که اشاره شد، شومینه باشد.

اگر احساس کردید هیچ نقطه کانونی در خانه شما وجود ندارد، می توانید به راحتی خط مرکزی اتاق را پیدا کنید و از آن به عنوان نقطه شروع خود استفاده کنید.

نقطه کانونی خود را پیدا کنید

2. تقارن را در طراحی داخلی کلاسیک رعایت کنید

برای نحوه چیدمان مبلمان خود، به تقارن فکر کنید. سعی کنید تصاویر آینه ای ایجاد کنید، مانند مبل های یکسان روبروی یکدیگر با یک میز قهوه بین آن، یا شاید آن را با یک مبل بلند و دو صندلی تکی در مقابل هم ترکیب کنید، زیرا این کار همچنان تقارن ایجاد می کند.

راه خود را در اتاق بچرخانید، ابتدا به قطعات بزرگ مبلمان بپردازید، سپس در نظر بگیرید که آثار هنری و لوازم جانبی شما به کجا خواهند رفت. باز هم، جفت های همسان و متقارن معمولاً بهترین عملکرد را در طراحی داخلی کلاسیک خواهند داشت.

چیدمان درست، کلید اصلی این ظاهر است و هنگامی که این روش کاملاً ساده چیدمان مبلمان را درک کردید، می توانید به راحتی ظاهر طراحی کلاسیک که در مجلات و فیلم ها وجود دارند را تشخیص دهید و این ظاهر را برای خانه خود تطبیق دهید.

سبک کلاسیک شامل مبلمان خوش ساخت با جزئیاتی مانند خاتم کاری و پایه های کنده کاری شده یا چرخانده شده و همچنین قطعاتی با جزئیات پرآذین، گاهی با تأثیر گل یا جانوران است. استفاده از پارچه هایی که دارای بافت و الگوهای ظریف و راه راه های مخلوط با رنگ های بلوکی هستند، انتخاب های محبوبی هستند. اگرچه قیمت مبل کلاسیک به نسبت سایر مدل های مبل بالاتر است اما اگر تصمیم دارید چیدمان منزل خود را به سبک کلاسیک انجام دهید، حتما بر روی خرید یک دست مبل کلاسیک عالی و با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا طراحی داخلی کلاسیک شما فوق العاده زیبا و خیره کننده باشد.

دو میز قهوه در کنار هم می توانند به عنوان یک قطعه بزرگ عمل کنند. سعی کنید دو صندلی ناهار خوری را در گوشه های یک اتاق قرار دهید تا کاملا متقارن باشند. این نظم متعادل است که هارمونی و حس کلاسیک را ایجاد می کند.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

تقارن را در طراحی داخلی کلاسیک رعایت کنید

3. از رنگ های ملایم استفاده کنید

از آنجایی که ظاهر کلاسیک دارای یک عنصر سنتی است، یک پالت رنگ از طبیعت بهترین انتخاب است. به جای رنگ های پررنگ، به رنگ های زرد، آبی، سبز و قهوه ای در تناژ های ملایم نگاه کنید. با رعایت قوانین مربوط به چیدمان مبل در سبک کلاسیک، می توانید از رنگ های زمردی، زرشکی و الگوهای قوی نیز استفاده کنید.

رنگ سفید یک انتخاب سنتی تر است، اما استفاده از رنگ سفید شفاف برای تزئینات و جزئیات می تواند ظاهری تازه و به روز به سبک کلاسیک بدهد.

از رنگ های ملایم استفاده کنید

 

4. اکسسوری، لوازم جانبی و هنری

قرار دادن لوازم جانبی در دکوراسیون کلاسیک نیز در دستیابی به یک حس منسجم مهم است. یک اثر هنری بزرگ را در مرکز بالای یک کنسول امتحان کنید، سپس دو چراغ رومیزی همسان را در دو طرف قرار دهید. یا تابلوهایی با همان اندازه یا رنگ را در دو طرف درب آویزان کنید یا از چهار تا شش اثر کوچکتر در یک شبکه ساده برای تکرار ابعاد یک اثر بزرگتر استفاده کنید.

برای کوسن ها، هماهنگی با رنگ و محل قرارگیری بسیار مهم است. آنها را یکی در مقابل دیگری قرار دهید تا حسی رسمی داشته باشید، یا آنها را به گوشه های مبل زاویه دهید و رنگ ها و الگوها را در انتهای دیگر تکرار کنید.

برای سهولت کار، از اکسسوری ها و لوازم جانبی و سایر اقلام، به صورت ست یا جفت استفاده کنید. همانطور که بیشتر ماجراجویی می کنید، شروع به گروه بندی اقلام بر اساس شکل کنید یا از دو آیتم مختلف با اندازه یا رنگ مشابه استفاده کنید و آنها را به صورت آینه ای قرار دهید تا به حس کلاسیک برسید.

اکسسوری، لوازم جانبی و هنری

 

خلاصه مطلب

سبک طراحی داخلی کلاسیک از آنتیک و رنسانس الهام گرفته شده است. افرادی که ظرافت، شفافیت و تصویر محکم را دوست دارند این سبک را انتخاب می کنند. این سبکی است که قدیمی نمی شود و هرگز از مد نمی افتد. با انتخاب سبک کلاسیک، چیزی از دست نخواهید داد؛ زیرا نه تنها برای مدت طولانی به شما خدمت می کند بلکه حس استحکام و ظرافت را در خانه ایجاد می کند. طراحی داخلی و مبلمان سبک کلاسیک با تقارن، خطوط صاف و واضح، تناسبات عالی، متریال مجلل و باکیفیت مشخص می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *