سبک زندگی

مبل استیل چیست و سبک طراحی مبلمان استیل

10

مانند اکثر مردم، اولین چیزی که با شنیدن کلمه استیل به ذهن می رسد آلیاژ آهن و فولاد است. اما این درست نیست و مبل استیل یک سبک طراحی مبلمان است که معمولاً از چوب ساخته می شود. به طور دقیق تر، پاسخ به این سوال که مبل استیل چیست، بسیار ساده است. مبل استیل همان مبل سلطنتی است. پس چرا آن را به عنوان مبل استیل می شناسند؟ پاسخ این سوالات و سوالات دیگر را در مقاله زیر بیابید.

مبل استیل چیست و چرا به این نام خوانده می شود؟

همانطور که گفته شد مبل استیل همان مبل سلطنتی است. Style در زبان انگلیسی به معنای «سبک» است، اما با گذشت زمان همین واژه در زبان انگلیسی تا حدودی ماهیت خود را تغییر داده و گاه به معنای سبک برتر به کار می رود. بنابراین مبلمان سبک به معنای مبلمان با طراحی برتر و خاص است.

وقتی مبلمان سبک وارد زبان فارسی شد، به اشتباه به عنوان «سبک» تلفظ می شد. بنابراین مبل استیل در واقع مبل سلطنتی است. اما به نظر می رسد مبل سلطنتی مناسب ترین نام برای این نوع مبلمان باشد.

مبل استیل یا سلطنتی از جمله مدل های مبلمان پرطرفدار در بین خانواده های ایرانی است که سبک آن به سبک زندگی ایرانی نزدیک است و به همین دلیل احتمالا بسیاری از آشنایان و دوستان مدل مبلمان استیل را در خانه های خود دیده اند. اگر قصد خرید مدل مبل استیل جدید برای منزل خود را دارید، با ما همراه باشید و با ویژگی های این نوع مبلمان آشنا شوید.

 

ویژگی های مبل استیل یا سلطنتی

قبل از بیان ویژگی های مبلمان استیل، چرا به این نوع مبلمان «مبل استیل» می گویند؟ چون عده ای با شنیدن نام مبل استیل فکر می کنند که در این مبل ها از فلز خاصی استفاده شده و به همین دلیل به آن ها استیل می گویند! اما واقعاً اینطور نیست. همانطور که در بالا فتیم نام «استیل» روی این مبل ها به کلمه انگلیسی «style» اشاره دارد که به دلیل زیبایی آن ها به آن ها اطلاق می شود. در زیر برخی از مهم ترین ویژگی های مبلمان استیل را شرح می دهیم.

دارای منبت و کنده کاری

منبت کاری های متعدد زیبا و هنرمندانه روی مبل های استیل یا شاه نشین از ویژگی های بارز این نوع مبلمان است و می توان گفت مبل های استیل به دلیل منبت کاری و کنده کاری های خود شناخته می شوند. نقش ها معمولا طلایی رنگ هستند و ظاهری اشرافی به مبلمان می دهند.

ارتفاع بالاتر از سایر مبل ها

مبلمان استیل نسبت به مبلمان راحتی و به خصوص مدل های مبل دیگر جدید از نظر ارتفاع بالاتر است و دلیل آن این است که تاجی دارد که ارتفاع بیشتری می طلبد.

دارای وضعیت رسمی

صندلی های سلطنتی بهترین نوع مبلمان برای مهمانی ها و مجالس رسمی به حساب می آیند و به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که به فکر خرید مبل برای منزل خود هستند و خانه ای نسبتا بزرگ دارند، مبل استیل را در کنار یک ست مبل راحتی خریداری می کنند. آنها از مبلمان استیل برای مهمانی ها و مبل ها برای مجالس خانوادگی استفاده می کنند.

قیمت بالاتر نسبت به سایر انواع مبلمان

اگر به بازار مبل و یا فروشگاه های اینترنتی مبل سر زده باشید حتما متوجه شده اید که قیمت مبل های مدل استیل عموما از مبل راحتی و کلاسیک بالاتر است. یکی از دلایل این امر این است که تعداد زیادی حکاکی روی چنین مبلمانی وجود دارد.

وزن مبل سلطنتی

مبل های رویال به دلیل استفاده از چوب با کیفیت بالاتر و ابعاد بزرگتر وزن بیشتری نسبت به سایر مدل های مبلمان دارند.

داشتن تاج مبل

همانطور که گفته شد مبل های سلطنتی منبت کاری دارند و این ویژگی اصلی آنهاست. تاج گذاری یکی از ویژگی های اصلی مبل های استیل است و اغلب با منبت کاری و کنده کاری فراوان همراه است.

بهترین انتخاب چیست؟

مبل استیل از آن دسته مبل های گران قیمت، سنگین و مجلل است که نیاز به فضا و ارتفاع زیادی در بالای خانه دارد. سبک طراحی آن با مفهوم طراحی سنتی هماهنگ است و از رنگ های غنی مانند طلایی و نقره ای در ساخت آن استفاده شده است. این موارد انتخاب آن را کمی با انواع دیگر مبلمان متفاوت می کند. اگر به دکوراسیون حرفه ای و اصولی منزل خود اهمیت می دهید، قبل از خرید مبل استیل به این موارد توجه کنید.

از طرفی مبل های نیمه استیل و راحت بیشتر برای خانه های کوچک و به خصوص آپارتمان مناسب هستند. قیمت آنها نسبت به مبل های استیل کمتر و تنوع رنگ آن بیشتر است. به خصوص صندلی راحتی که تقریباً در هر طرح و رنگی یافت می شود، انتخاب شما را بسیار افزایش می دهد.

ویژگی های ذکر شده از مهم ترین ویژگی های مبلمان استیل است و از دیگر ویژگی های این نوع مبلمان می توان به تنوع در طرح های رنگ و پارچه، استفاده از چوب مرغوب و … اشاره کرد. ما می توانیم در مورد مسائل صحبت کنیم.

خرید مبل از فروشگاه های معتبر

با خرید از یک فروشگاه و یا تولید کننده معتبر و با سابقه در این زمینه می توانید با اطمینان کامل از کیفیت محصول مورد نظر خرید خود را انجام دهید و اگر مبلمان مورد نظر دارای گارانتی معتبر و همچنین خدمات پس از فروش باشد، با خیالی آسوده در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید از گارنتی و یا خدمات پس از فروش استفاده کنید.  اگر چه مبلمان تولید شده از چوب های مرغوب و جنس پارچه با کیفیت هزینه بیشتری نسبت به سایر انواع مبلمان دارد اما توجه داشته باشید که در این صورت هزینه های ناشی از تعمیر و یا تعویض در مدت زمان طولانی کاهش می یابد.

گروه تولیدی طراحان دیمان به دلیل اطمینانی که از کیفیت محصولات دیمان دارد، تمامی محصولات را به مدت 3 سال گارانتی می کند. همچنین طراحان دیمان به شما در زمینه طراحی، تولید و ساخت مبلمان و چیدمان منزل همچنین در زمینه بازسازی و طراحی داخلی، مشاوره رایگان ارائه می دهد.

. با بررسی نمونه های مجموعه دیمان، می توانید با انتخاب مبلمان مناسب با محیط منزل و میزان فضایی که در اختیار دارید، بهترین نوع مبلمان را خریداری کنید. برای بهره مندی از دانش تیم حرفه ای و مجرب ما در طراحی مدرن ترین مبلمان منزل، کافی است با مجموعه دیمان تماس بگیرید و مبل مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *