دسته‌بندی نشده

قوانین طراحی داخلی کلاسیک

طراحی داخلی کلاسیک

مبل‌های راحتی مبلی هستند که بخش عمده آن از پارچه تشکیل شده است. چنین مبل‌هایی همانطور که از نام آن پیداست برای راحت نشستن و حتی دراز کشیدن بر روی آن است که جنبه رسمی ندارند. مبل‌های کلاسیک چیزی فراتر از مبل‌های راحتی هستند که بیشتر از چوب تشکیل شده‌اند که مناسب نشستن هستند. مبل‌های کلاسیک عموما دارای چوب منبت کاری و کنده کاری شده است و رسمی‌تر به نظر می‌رسند. طراحی داخلی کلاسیک به نوع مبل و نحوه چیدمان آن اشاره دارد تا بتوان زیباترین فضا را ساخت.

 

مبل کلاسیک و راحتی

قانون خاصی را نمی‌توان برای تمامی خانه‌ها در نظر گرفت زیرا هر خانه‌ای در متراژ مختلف ساخته می‌شود که سلیقه سازنده و همچنین شرایط ایجاب کننده بر معماری آن تاثیر می‌گذارد. طوری که بعضی از خانه‌ها با وجود کوچک بودن به دلیل خوش نقشه بودن، بزرگ‌تر و دلبازتر از متراژ واقعی خود به نظر می‌رسند. به همین دلیل برای خرید مبل باید به متراژ دقت کرد. علاوه بر متراژ سلیقه صاحب خانه بر انتخاب نوع مبل تاثیر گذار است.

مبل کلاسیک که از دل سبک کلاسیک بیرون آمده است مبلی است که می‌توان آن را در نشیمن یا پذیرایی منزل استفاده کرد. اما مبل راحتی فقط در قسمت اتاق نشیمن گذاشته می‌شود و قانون چندان پیچیده‌ای برای چیدمان آن وجود ندارد. از آنجایی که نسبت به گذشته‌ها متراژ خانه‌ها کوچک‌تر شده است و علایق تغییر کرده است، از سبک کلاسیک بیشتر استقبال می‌شود. به همین دلیل طراحی داخلی کلاسیک از محبوبیت بیشتری برخوردار شده است.

یکی از عوامل تاثیر گذار بر انتخاب سبک درونی خانه، بودجه است. رنج قیمت مبل‌های متفاوت با یکدیگر متفاوت است. قیمت مبل کلاسیک از متوسط رو به بالا متغییر است. اما طوری است که هر فردی می‌تواند به راحتی آن را با صرف هزینه‌ای معقول تهیه کند. هرچقدر کیفیت و منبت کاری مبل کلاسیک بیشت رباشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سبک دکوراسیون کلاسیک چیست

 

classic design1 min

 

اصول طراحی داخلی کلاسیک

برای اینکه بتوان طرحی را به عنوان طرح غالب در منزل استفاده کرد می‌بایست اصول آن را دانست. شناخت اصول باعث می‌شود که هنگام ورود به منزل به صورت ناخودآگاه نام آن سبک به ذهن بیاید. سبک کلاسیک، سبکی قدیمی و با اصالت است که حس گرما، تعهد، وفاداری و ثبات را در فرد ایجاد می‌کند. برای اینکه بتوان سبک کلاسیک را یادآور شد می‌بایست اصول طراحی داخلی کلاسیک در قسمت های مختلف اجرا شود که شامل موارد زیر است:

  • رنگ
  • دیوار
  • کف و سقف
  • مبلمان

 

classic design2 min

رنگ در طراحی داخلی کلاسیک

رنگ‌هایی که در سبک کلاسیک به کار می‌روند، رنگ‌هایی آرام بخش و الهام گرفته از طبیعت هستند. رنگ‌های مختلفی هستند که می‌توان در سبک کلاسیک به کار برد اما چیزی که مهم است، باید رنگ طوری باشد که حس آرامش را منتقل کند و از هیجان اضافی و تضاد بیش از حد جلوگیری کند. رنگ‌های قابل استفاده در طراحی داخلی کلاسیک عبارتند از:

  • بژ
  • کرم
  • مرواریدی
  • خاکستری
  • طلایی
  • هلویی
  • نقره‌ای
  • زیتونی
  • قرمز (قرمز شرابی- ماهگونی)

 

دیوار در طراحی داخلی کلاسیک

دیوارها در طراحی داخلی کلاسیک باید طوری باشند که از الگوی کلاسیک در آن استفاده شود. معمولا دیوارها در سبک کلاسیک روشن هستند و ترکیبی از گچ، پانل‌های دیواری چوبی و کاغذ دیواری می‌باشند. گچ موجود در دیوارهای سبک کلاسیک دارای فرو رفتگی و برجستگی‌های بسیاری است که برای جلوه بیشتر به رنگی متفاوت از سایر قسمت‌های دیوار در می‌آید. اگر قرار بر استفاده از کاغذ دیواری است باید کیفیت بالایی داشته و از جنس پارچه یا ابریشم باشد. چوب به کار رفته در پانل‌های چوبی باید گرانبها بوده تا اصالت کلاسیک را برساند.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

classic design3 min

کف و سقف در طراحی داخلی کلاسیک

چوب مناسب‌ترین گزینه برای کف در طراحی داخلی کلاسیک است که می‌توان از پارکت یا لمینت به عنوان کفپوش‌ با طرح چوب استفاده کرد. در قسمت‌هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی از سنگ طبیعی یا کاشی برای کف استفاده می‌شود. سقف نیز باید سطح نرم و صاف داشته باشد. عموما از گچ برای سقف در طراحی کلاسیک استفاده می‌شود. رنگ سقف باید روشن باشد که معمولا سفید به همراه رنگ‌های شیری، عاجی و کرمی است.

 

مبلمان طراحی داخلی کلاسیک

حتی اگر نتوان تمامی اصول طراحی داخلی کلاسیک را به درستی اجرا کرد، از مبل نمی‌توان غافل شد.‌ مبل‌ها اصلی‌ترین آیتم در به وجود آوردن سبک کلاسیک هستند. مبل‌هایی که از چوب و روکش با فرم‌های منحنی ساخته شده‌اند مناسب‌ترین نوع مبل برای سبک کلاسیک به شمار می‌آیند. سبک کلاسیک مخالف شلوغی و به هم ریختگی است بنابراین باید مبلی انتخاب شود که ظریف بوده و خطوط آن با یکدیگر تقارن داشته باشند. پارچه‌های مبل کلاسیک نیز از جنس پنبه، کتان، کرباس و مخمل انتخاب می‌شود تا هماهنگی بیشتری با فضای کلاسیک داشته باشد.

 

classic design5 min

 

طراحی داخلی کلاسیک مدرن

گاهی طراحی داخلی کلاسیک چندان مورد علاقه افراد نیست. زیرا این افراد به سبک مدرن هم علاقه دارند در نتیجه تلاش می‌کنند سبک مدرن و کلاسیک را با هم ترکیب کرده و طراحی داخلی را از نوع کلاسیک مدرن اجرا کنند. در این نوع طراحی هم از المان‌های کلاسیک و هم از المان‌های مرتبط با سبک مدرن استفاده شده است. معمولا طوری سبک کلاسیک مدرن اجرا می‌شود که یکی از آن سبک‌ها را بر دیگری غالب است.

به عنوان مثال اگر مبل‌ها به رنگ شیری و با کلاسیک انتخاب شده‌اند از پارچه مبل صورتی ملیح استفاده می‌شود. صورتی از رنگ‌های سبک کلاسیک به شمار نمی‌رود در نتیجه در دسته مدرن جای می‌گیرد. در این دیزاین سبک کلاسیک بر سبک مدرن غالب است. ممکن است دکوراسیون غالب سبک مدرن باشد و در میانه آن از عناصر سبک کلاسیک نیز استفاده شود. انتخاب سبک پایه و فرعی بر عهده دکوراتیو و صاحب خانه است که دکوراسیون مدرن کلاسیک را شکل می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: انواع سبک های طراحی داخلی کدامند

انواع سبک کلاسیک

سبکی که به وجود می‌آید همیشه همانطور باقی نمی ماند بلکه در گذر زمان دستخوش تغییر و تحولات می‌شود که این خود باعث به وجود آمدن سبک‌های مختلف می‌شود. همچنین هر کشور یا شهری با توجه به موقعیت جغرافیایی، فرهنگ، رسم و رسوم، آداب و حتی شرایط آب و هوایی در به وجود آوردن سبک‌های مختلف تاثیر گذار هستند. سبک‌های مختلفی که در کلاسیک به وجود آمده‌اند بر طراحی داخلی کلاسیک نیز تاثیر می‌گذارند. در هر حال پایه و اساس تمامی سبک‌های کلاسیک به وجود آمده طوری هستند که بر اصالت، تجمل و اشرافی‌گری تاکید دارند. از انواع مختلف سبک کلاسیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک ویکتوریایی
  • سبک گوتیک
  • سبک باروک
  • سبک روکوکو

 

دکوراسیون کلاسیک منزل کوچک

منازلی که کوچک هستند در اجرای دکوراسیون‌ها کمی مشکل دارند. معمولا سبک کلاسیک برای متراژهای بزرگ مناسب است اما هرگز کوچک بودن منزل دلیلی بر این نیست که نتوان سبک کلاسیک را در آن اجرا کرد. طراحی داخلی کلاسیک برای خانه‌های کوچک قوانین خاص خود را دارد. از آنجایی که عموما از رنگ‌های روشن در سبک کلاسیک استفاده می‌شود، باید رنگ‌های انتخاب شده طوری باشد در یک تناژ قرار گیرند. این کار باعث یک دست شدن و زیباتر به نظر رسیدن می‌شود. استفاده از آینه بر روی دیوار نیز در بزرگتر به نظر رسیدن فضا تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. قاب دور آینه و شکل آن باید طوری انتخاب شود که به سبک کلاسیک نزدیک باشد.

همچنین مبلمان کلاسیک ویژه‌ای طراحی شده‌اند که نسبت به مبل‌های کلاسیک موجود در بازار سایز کوچک‌تری دارند. علاوه بر آن می‌بایست برای اجرای صحیح و اصولی طراحی داخلی کلاسیک در متراژ کم از به کار بردن لوازم تزئینی و جانبی بیش از حد خودداری کرد. توجه به همین جزئیات به ظاهر کوچک، گامی نوین در شیک‌تر به نظر رسیدن و اجرای صحیح سبک کلاسیک در خانه‌های کوچک دارد.

classic design4 min

 

طراحی داخلی کلاسیک با دیمان

سبک کلاسیک هرچقدر هم که محبوب باشد پیچیدگی‌ها و قوانین خاص خود را دارد. گروهی که بتواند صفر تا صد اجرای آن را کمک کرده و با آگاهی از قوانین طراحی داخلی منزل را به عهده بگیرند گروه طراحان دیمان است. گروه دیمان علاوه بر طراحی در تولید و ساخت مبلمان فعالیت داشته که مشاهده نمونه کار آن‌ها گواهی بر بی همتا بودن این گروه است. برای اینکه بتوانید طرح کلاسیک و حتی سایر طرح‌ها را به درون منزل خود بیاورید از گروه دیمان کمک بگیرید. شما لایق بهترین ها هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *