دسته‌بندی نشده

طراحی دکوراسیون پذیرایی جدید

طراحی دکوراسیون پذیرایی جدید

برای طراحی دکوراسیون پذیرایی جدید چه کنیم

شاید در نگاه اول، طراحی دکوراسیون پذیرایی کمی سخت و گیج کننده باشد. اما با انتخاب یک طرح رنگ مناسب، تنظیم بودجه و پیدا کردن مبلمان، کار خود را کمی آسانتر خواهید کرد. قسمت پذیرایی یا اتاق نشیمن، احتمالاً جایی است که بیشتر وقت خود را در آن می گذرانید، بنابراین باید در هنگام طراحی دکوراسیون این فضا نکات زیادی را در نظر بگیرید تا واقعا زیبا، کاربردی و راحت به نظر برسد!

اگرچه چند اصل نسبتاً واضح برای طراحی دکوراسیون پذیرایی وجود دارد (اتاق نشیمن باید دارای صندلی، سرگرمی و راحتی باشد)، رعایت چندین مرحله کلیدی می تواند به شما در دستیابی به یک فضای زندگی واقعا رویایی کمک کند.

بنابراین، چه از ابتدا شروع کنید و چه برای تغییر دکوراسیون پذیرایی و اتاق نشیمن آماده باشید، این نکات ضروری دکوراسیون، شما را در طراحی و ایجاد یک اتاق نشیمن که هم زیبا و هم کاربردی است راهنمایی می کند.

نکات مهم برای طراحی زیباترین دکوراسیون پذیرایی

اگر تصمیم گرفته اید که زیباترین دکوراسیون پذیرایی را برای منزل خود داشته باشید لازم است به چند نکته کلیدی و مهم در این زمینه توجه داشته باشید. این نکات را در ادامه توضیح داده ایم:

مبلمان مناسب را انتخاب کنید

فرقی نمی کند چه از ابتدا شروع کنید و چه فضایی را که سال ‌ها در آن زندگی کرده‌ اید را به ‌روز رسانی کنید، نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مبلمانی که دارید را بررسی کنید و در مورد اینکه آیا برای فضای شما مناسب است یا خیر صادق باشید. تغییر و طراحی دکوراسیون پذیرایی، فرصتی عالی برای درک آنچه برای شما مهم است، خواهد بود. بنابراین حتما مبلمانی را در فضای پذیرایی قرار ددهید که هم از نظر اندازه و هم از نظر سبک با اتاق پذیرایی و نشمین شما تناسب داشته باشد.

یک لایه رنگ تازه و جدید را امتحان کنید

دیوارهای خود را با رنگی جدید و الهام بخش رنگ آمیزی کنید تا فضای زندگی خود را دوباره تقویت کنید. ممکن است اینکار، اقدام بزرگی به نظر برسد، اما رنگ آمیزی دیوارها یک به روز رسانی ساده و مقرون به صرفه است که می تواند ظاهر و احساس هر فضایی را کاملا متحول کند.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

9

یک نقطه کانونی تعیین کنید

فرقی نمی کند طراحی دکوراسیون پذیرایی کوچک را انجام می دهید یا به فکر ایجاد تغییرات چشمگیر در دکوراسیون پذیرایی بزرگ هستید، برای اینکه این طراحی عالی به نظر برسد، باید یک نقطه کانونی در نظر بگیرید یا ایجاد کنید. نقطه کانونی اتاق شما جایی است که وقتی افراد برای اولین بار وارد اتاق شما می شوند، چشمان آنها به آنجا می افتد. اگر یک نقطه کانونی طبیعی مانند یک شومینه یا پنجره بزرگ ندارید، با یک آینه بزرگ، یک پیانو یا آثار هنری بسیار بزرگ، آن را ایجاد کنید. هنگامی که در مورد نقطه کانونی خود تصمیم گرفتید، سایر قسمت هایی اتاق پذیرایی را برای ایجاد یک حس منسجم تزئین کنید. فقط مطمئن شوید که به حسی که نقطه کانونی شما انتقال می دهد، توجه کنید.

000

پالت رنگ خود را انتخاب کنید

چه به سبک تک رنگ علاقه داشته باشید و چه بخواهید در طراحی دکوراسیون پذیرایی ایرانی جدید خود، چند رنگ مکمل را به کار ببرید، باید بدانید که این پالت رنگی شما یک ویژگی کلیدی برای ایجاد زیبایی بدون درز در یک اتاق نشیمن است. به طور کلی، داشتن یک پالت رنگ در هنگام کنار هم قرار دادن هر قسمت از اتاق نشیمن راهی آسان برای تمیز و هدفمند نگاه داشتن ظاهر فضا است.

بیشتر بخوانید: اصول چیدمان منزل به سبک ایرانی

بین عملکرد و زیبایی تعادل و توازم ایجاد کنید

همه افراد در هنگام طراحی دکوراسیون پذیرایی کلاسیک یا طراحی دکوراسیون پذیرایی مدرن، تمایل دارند که فضایی خیره کننده و عالی داشته باشند؛ اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که شما می خواهید در این فضا زندگی کنید و مهم است که مطمئن شوید اتاق شما نه تنها برای سلیقه شما، بلکه برای سبک زندگی شما نیز کاربردی بوده و راحتی خیلی خوبی را برای ساکنان خانه می کند.

به عنوان مثال، اگر به فضای ذخیره‌ سازی اضافی نیاز دارید، به دنبال قطعات جذابی باشید که به خوبی تمام وسایل شما را پنهان می ‌کنند و در عین حال به خوبی با دکوراسیون شما ترکیب می ‌شوند. به همین ترتیب، یک کاناپه بسیار شیک ممکن است نظر را جلب کند، اما اگر راحت نباشد چه فایده ای دارد؟

به طور کلی، مهمترین عنصر طراحی دکوراسیون پذیرایی با طراحی فوق العاده این است که می خواهید مکانی داشته باشید که بتوانید چند ساعتی را در آسایش و آرامش کامل با خانواده و دوستان خود در آن سپری کنید!

77

به نورپردازی توجه کنید

نورپردازی در طراحی دکوراسیون پذیرایی می تواند چالش برانگیز باشد، اما همچنین می تواند کل ظاهر را جمع کند. برای این منظور، بهتر است مجموعه ای از چندین منبع نور را مورد استفاده قرار دهید. هنگامی که تصمیم گرفتید به چه چیزی نیاز دارید، سپس می توانید روی یافتن منابع نوری تمرکز کنید که با طرح دکوراسیون شما ترکیب می شوند.

میزها و چهارپایه های متحرک را انتخاب کنید

میزهای سبک وزن، چهارپایه، صندلی ‌های تکی و حتی صندلی‌ های کناری که به راحتی می‌ توان آن ‌ها را جا به ‌جا کرد، اتاق نشیمن را بسیار راحت ‌تر می‌ کند و به شما و خانواده ‌تان گزینه ‌های زیادی را به طور روزانه برای قرار دادن پاهایتان، گذاشتن نوشیدنی یا نشستن یک نفر اضافه می ‌دهد.

555555

مبلمان را به گونه ای چیدمان کنید که برای گفتگو مناسب باشد

اتاق ‌پذیرایی و نشیمن فضاهای گردهمایی هستند، بنابراین از چیدمان مبلمان برای ترویج گفتگو و تعامل استفاده کنید. بهتر است مبلمان را از دیوارها دور کنید و آنها را به گونه ای بچینید که روبروی یکدیگر قرار بگیرند. اگر اتاق پذیرایی بزرگی دارید، آن را با چیدمان دو دست مبلمان، به دو گروه تقسیم کنید تا احساس راحتی و صمیمیت بیشتری داشته باشید.

صندلی ‌های تکی و پاف هایی که قابلیت جا به جایی دارند، به شما این امکان را می ‌دهند که دایره را گسترش دهید و همچنان صمیمیت را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی داخلی دکوراسیون آشپزخانه مدرن

محل قرار گیری تلویزیون را دیزاین کنید

اگر اتاق پذیرایی و نشیمن شما همان اتاق خانوادگی شما است که اوقات فراغت خود را در انجا سپری می کنید، احتمالا تماشای تلویزیون، اصلی ترین کار در این اتاق باشد. فرقی نمی‌کند جدیدترین مدل یا قدیمی ‌ترین مدل از تلویزیون را داشته باشید، آن را در طراحی دکوراسیون پذیرایی بگنجانید تا یک ویژگی باشد اما غالب نباشد.

22222

از ایجاد احساسی شبیه به نمایشگاه در دکوراسیون پذیرایی خود اجتناب کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای طراحی دکوراسیون پذیرایی این است که به فروشگاه های مربوط به اکسسوری و لوازم تزیینی منزل بروید و هر چیزی که به نظرتان زیبا و خاص بود را تهیه کنید. اما اگر می خواهید طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن فوق العاده و شگفت انگیز داشته باشید و برای جلوگیری از تقلید فضای زندگی شما از نمایشگاه، مهم است که برای خرید اکسسوری و لوازم جانبی هوشمندانه عمل کنید.

به طور کلی، یک اتاق فوق‌العاده مدرن باید دارای شخصیت و زیبایی باشد. هر قطعه هنری که روی دیوار نصب می شود، باید نه تنها با چیدمان و طراحی دکوراسیون فضای منزل شما تناسب داشته باشد بلکه باید با سایر اکسسوری ها و لوازم تریینی که در دکوراسیون پذیرایی مورد استفاده قرار گرفته است نیز همخوانی داشته باشد تا احساس منحصر به فرد بودن را ایجاد کند. اگرچه ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا هر قطعه از منابع مختلف انتخاب و تنظیم شود، اما نتیجه نهایی بسیار منحصر به فردتر و هدفمندتر خواهد بود.

خلاصه مطلب

اتاق نشمین یا پذیرایی یکی از مهم ترین اتاق ها در خانه است که باید دقت و تمرکز بیشتری برای طراحی آن، انتخاب مبلمان، اکسسوری و لوازم تزیینی داشته باشید تا در عین زیبایی و خاص بودن، احساس راحتی و آرامش را برای ساکنان آن فراهم کند. با رعایت کردن نکات و توصیه هایی که در بالا به آن اشاره شد می توانید بهترین طراحی دکوراسیون پذیرایی را برای فضای خود داشته باشید و از گذراندن وقت در ان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *