دسته‌بندی نشده

صفر تا صد دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

چیدمان منزل به سبک ایرانی

در طول قرن‌ های 18 و 19 در اروپا و تا حدودی در آمریکا ، طراحی داخلی نئوکلاسیک (neoclassical ) به عنوان یکی از گرایش ‌های طراحی غالب در رقابت با رمانتیسم (Romanticism) ظاهر شد. امروزه، این سبک همچنان به عنوان یک زیبایی شناسی جاودانه، محبوب و پرطرفدار است و بسیاری از افراد تمایل دارند تا دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک را در چیدمان منزل خود به کار ببرند و می‌توان گفت سبک نئوکلاسیک یکی از سبک‌های پرطرفدار در چیدمان منزل به سبک ایرانی نیز هست. اگرچه امروزه اکثر طراحان مدرن برای طراحی داخلی مدرن لاکچری، نکات منحصر به فرد معاصر را روی آن قرار می دهند اما با این وجود، بسیاری از اصول طراحی داخلی نئوکلاسیک از دهه 1700 هنوز قابل توجه است.

بنابراین اگر به دنبال برنامه ریزی یا تغییر ظاهر داخلی خانه خود و چیدمان منزل به سبک ایرانی هستید، پیشنهاد می‌شود یک روند طراحی را در نظر بگیرید که هم جاودانه و هم ظریف باشد و بهترین پیشنهاد در این مواقع، استفاده از دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک است.

در ادامه این بخش از دیمان دیزاین با ما همراه بمانید و با صفر تا صد دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک آشنا شوید و سپس تصمیم نهایی خود را برای انتخاب سبک دکوراسیون منزل خود بگیرید.

تاریخچه مختصری از طراحی نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک در اصل بر اساس دکوراسیون خانه کلاسیک یونان و رم بود. این سبک از دکوراسیون داخلی، بر ظرافت و پیچیدگی تمرکز دارد، اما به اندازه نمایش ثروت از دوران روکوکو (Rococo) و باروک (Baroque) برجسته نیست. امروزه طراحی نئوکلاسیک به دلیل جذابیت همیشگی آن مورد علاقه بسیاری از افراد برای دکوراسیون داخلی منزل و به ویژه چیدمان منزل به سبک ایرانی است. بسیاری از ساختمان‌های عمومی در سراسر جهان نیز از معماری و طراحی نئوکلاسیک الهام گرفته‌اند.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

ویژگی های طراحی نئوکلاسیک

طراحی داخلی نئوکلاسیک بر اساس خانه‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌های ثروتمند در دهه 1700 و اوایل 1800 است  به نوبه خود، آنها سبک خود را بر اساس (تصورشان از) دوره کلاسیک، به ویژه یونان و روم باستان استوار کردند.

این امر در ویژگی هایی مانند پوشش و قالب گیری، به ویژه تقلید از ستون های کلاسیک دیده می‌شود. علاوه بر این، سبک نئوکلاسیک از عناصر چوبی زیادی در مبلمان استفاده می‌کند. به طور کلی، دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک، سبکی با ظرافت و بی زمان مشخص شده و در هر دوره‌ای طرفداران مخصوص به خود را داشته است و میتوان از آن برای طراحی داخلی مدرن لاکچری نیز استفاده کرد. زیرا این سبک از طراحی داخل منزل، در مقایسه با برخی از سبک‌های مجلل‌تر آن زمان، متواضع‌‌تر است اما با این وجود، یک تجمل فراتر از دوران وجود دارد که در نئوکلاسیک ساخته شده است.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

استفاده از طراحی داخلی نئوکلاسیک در دکوراسیون خانه های امروزی

به عنوان یک سبک طراحی داخلی مدرن لاکچری و محبوب برای دوران مدرن امروزی، سبک نئوکلاسیک جذابیت ثابتی دارد که می‌تواند تقریباً در هر فضایی زیبا و مناسب باشد. بسیاری از مردم زمانی که چیزی دنج‌تر و کلاسیک‌تر از سبک‌های مدرن می‌خواهند از سبک نئوکلاسیک استفاده می‌کنند و این سبک در چیدمان منزل به سبک ایرانی نیز بسیار محبوب و پرطرفدار است.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

عناصر کلیدی طراحی و دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

مانند تمام سبک‌های طراحی، عناصر کلیدی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک شامل رنگ‌ها، مبلمان و نقوش تزئینی هستند. کنار هم قرار دادن اینها با فرش مناسب می‌تواند به شما در تغییر فضا کمک کند:

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

رنگ ها

رنگ‌های استفاده شده در چیدمان منزل به سبک ایرانی در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک بسیار ملایم هستند. این رنگ‌ها شامل رنگ‌های سفید، کرم، خاکستری، زرد، آبی، سبز و سایر رنگ‌های خنثی بوده و مشکی، قرمز، نقره ای و طلایی ممکن است به عنوان رنگ‌های برجسته استفاده شوند و بیشتر الگوهای استفاده شده در سبک نئوکلاسیک دارای پالت‌های کم کنتراست هستند و همین موضوع باعث شده تا سبک نئوکلاسیک یک طراحی داخلی مدرن لاکچری را برای فضای خانه ایجاد کند.

 

مبلمان

ویژگی این سبک مبلمان ساده و متقارن است. مبلمان مورد استفاده در چیدمان منزل به سبک ایرانی به سبک نئوکلاسیک، معمولاً دارای ساختار چوبی یا فلزی هستند که طرح کلی ساده‌ای را ارائه می‌دهند. بسیاری از قطعات با انتهای تزئینی، تزئین شده‌اند. اثاثیه یا لوازم داخلی معمولاً باکیفیت و لوکس هستند بدون اینکه خودنمایی کنند. شزلون به سبک کلاسیک یکی از ویژگی های مشترک قسمت‌های نشیمن در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک است.

به طور کلی، پارچه‌‌های مبلمان نئوکلاسیک بر کیفیت و لوکس بودن تاکید می‌کنند، بدون اینکه پر آب و تاب و جلب توجه کننده باشند. به عنوان مثال می‌توان به ابریشم، پارچه ابریشمی، کتان و مخمل اشاره کرد.

 

نقوش تزئینی

در چیدمان منزل به سبک ایرانی به سبک نئوکلاسیک، استفاده از نقوش گل به ویژه در بالش، فرش و طرح‌های دیوار رایج است. در سبک نئوکلاسیک، آینه‌های بزرگ، گلها، آثار هنری قالبهای تزئینی را روی دیوارها و سقف‌ها خواهید دید. کف‌ها معمولاً از سنگ یا مرمر هستند و با فرش ‌های ایرانی تزیین می ‌شوند.

اگرچه دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک بسیار شیک و مجلل است، اما سبکی آرام و به نوعی طراحی داخلی مدرن لاکچری بوده و یافتن این تعادل، کلید اعمال سبک نئوکلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل است.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

استفاده از این عناصر در دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک

همانطور که یک فضا را برنامه‌ریزی می‌کنید، با چشم اندازی برای رنگ‌ها شروع کنید. یک پالت رنگی خنثی و خاموش‌تر یکی از مشخص‌ترین ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک است. از طرح رنگی خنثی مثل سفید، کرم، خاکستری استفاده کنید که می‌توانید آن را با رنگ مشکی، قرمز یا زرد برجسته کنید. برای مدرن کردن چیدمان منزل به سبک ایرانی، می‌توانید عناصر صورتی یا سرمه‌ای را اضافه کنید.

یک منطقه را با یک فرش که دارای طرحی ملایم، گلدار یا شرقی و ایرانی است، تعریف کنید و سپس مبلمان را به این فضا اضافه کنید. مبلمان الهام گرفته از دوران باستان واقعاً می‌تواند بهترین ویژگی‌های این سبک را به زیبایی نشان دهند. مبلمان و صندلی ها و میزهایی که برای چیدمان منزل به سبک ایرانی انتخاب می‌کنید باید با طرح و پالت رنگی مشابه باشند تا دکوراسیون نئوکلاسیک فوق العاده داشته باشید. اگرچه نئوکلاسیک یک سبک مینیمالیستی نیست، اما نباید مانند برخی از پیشینیان مجلل‌تر خود، از نظر بصری بیش از حد شلوغ باشد.

اگر در هنگام چیدمان منزل به سبک ایرانی فرشی را برای فضا انتخاب می‌کنید، بهتر است به سراغ طرح ملایم گلی یا شرقی بروید. اگر می‌خواهید رنگ مدرنیته را به فضای خود اضافه کنید، یک فرش با الگوی هندسی انتخاب کنید.

استفاده از یک لوستر طلایی به سبک نئوکلاسیک می‌تواند دکوراسیون داخلی شما را کامل کند. این لوستر را روی میز ناهار خوری، کنار راه پله یا در سرسرا قرار دهید تا زیبایی طراحی داخلی به سبک نئوکلاسیک بهتر و بیشتر دیده شود.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

خرید بهترین مبلمان مطابق با دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک

اگر قصد خرید مبلمان مناسب برای چیدمان منزل به سبک ایرانی به سبک نئوکلاسیک را دارید، بهترین پیشنهاد این است که از یک گروه متخصص و حرفه‌ای در رابطه با چیدمان و انتخاب مبلمان برای فضای منزل خود مشورت بگیرید و بعد بهترین و مناسب‌ترین مدل از مبلمان را تهیه کنید.

شرکت طراحان دیمان در سال 1391 توسط کادر مجرب طراحی و تولید مبلمان و مصنوعات چوبی در سبک نئوکلاسیک آغاز به کار کرده است. این گروه در تولید انواع مبلمان از چوب راش درجه یک، پارچه مرغوب انگلیسی و ترک و بهترین و مدرن‌‌ترین روش ‌‌های رنگ ‌آمیزی استفاده می‌کنند و به دلیل اطمیانی که از کیفیت تولید و طراحی کارهایشان دارند، محصولات دیمان را به مدت 3 سال ضمانت می‌کنند.

گروه طراحان دیمان ، مشاوره رایگان چیدمان را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهند تا بتوانند بهترین و مناسب ترین مدل مبلمان نئوکلاسیک را برای فضایی که در اختیار دارند، تهیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *