دسته‌بندی نشده

دکوراسیون و طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

دکوراسیون و طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

ایجاد تمایز بین سبک مدرن و معاصر در طراحی داخلی منزل و آشپزخانه می تواند سخت باشد و دلیل خوبی هم دارد. زیرا بسیاری از فضاها هم مدرن و هم معاصر هستند و مردم اغلب از این اصطلاحات به جای هم استفاده می کنند، اما در ظاهر و اصطلاحات تفاوت هایی وجود دارد.

“سبک معاصر” معمولاً به معنای لحظه یا فعلی است و به طراحی در حال حاضر اشاره دارد. اما “سبک مدرن” به یک سبک طراحی خاص از اوایل تا اواسط قرن بیستم اشاره دارد که از سبک های سنتی روزهای قبل از انقلاب صنعتی جدا شد.

“مدرن” می تواند یک اصطلاح پیچیده باشد زیرا گاهی اوقات برای توصیف چیزی که برعکس سنتی است استفاده می شود که بسته به دوره زمانی متفاوت است.

وقتی به طراحی‌ داخلی آشپزخانه مدرن فکر می ‌کنیم، کابینت ‌های بدون قاب، سخت ‌افزار شیک و ساده، خطوط افقی قوی و عدم تزیینات با زیبایی طبیعی مواد در ذهن می ‌درخشد.

اگر شما نیز به طراحی داخلی آشپزخانه مدرن علاقه مند هستید و می خواهید آشپزخانه ای به این سبک داشته باشید حتما در ادامه این بخش با ما همراه بمانید تا اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

آشپزخانه مدرن چیست؟

اصطلاح مدرن برای اولین بار برای توصیف عناصر طراحی خاص که در اوایل تا اواسط قرن بیستم رایج بود، استفاده شد، که از سبک های سنتی معمول قبل از انقلاب صنعتی دور شده بود. طرح ‌های سنتی آن دوره اولیه شامل جزئیات زیادی مانند کارهای چوبی پیچیده یا قالب ‌های حکاکی شده بود و طراحی مدرن به یک جایگزین ساده تر و شیک تر تبدیل شد.

طراحی داخلی آشپزخانه مدرن، سادگی و مینیمالیسم را از طریق کابینت ‌های بدون قاب و مسطح، استفاده از مواد طبیعی، خطوط براق و ساده و ظاهر و احساس کلی مینیمالیستی ترکیب می‌کنند. با توجه به شیفتگی فعلی به مینیمالیسم، سبک های طراحی معاصر بسیاری از عناصر طراحی مدرن را به خود گرفته اند و اصطلاحات معاصر و مدرن را تقریباً غیرقابل تشخیص می کنند، حداقل تا زمانی که روندها یک بار دیگر تغییر کنند.

مطلب پیشنهادی: هرآنچه باید در مورد طراحی داخلی بدانیم

b

ویژگی های اصلی طراحی داخلی آشپزخانه مدرن

به لطف گرایش به کوچک سازی، زندگی مینیمالیستی و ایجاد نظم در طراحی داخلی منزل و آشپزخانه در سال های اخیر، طراحی داخلی آشپزخانه مدرن بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. طراحی مدرن که به عنوان مینیمال، واضح و براق شناخته می شود، سادگی و ظرافت آرام را، اغلب با تاکید بر مواد طبیعی تجلیل می کند.

بنابراین اگر برای شما نیز این سوال ایجاد شده که چگونه ظاهر مدرن را در آشپزخانه خود ایجاد کنید، حتما نکاتی که در زیر اشاره کردیم را با دقت مطالعه کنید:

استفاده از درب های تخت و مسطح برای کابینت

گاهی اوقات به این سبک درب، اسلب (slab) نیز گفته می شود و یکی از عناصر برجسته طراحی داخلی کابینت آشپزخانه مدرن است. شما ممکن است یک آشپزخانه مدرن را ببینید که از سبک درب شاکر (Shaker) استفاده می کند، اما این آشپزخانه اغلب به جای مدرن در حالت انتقالی قرار می گیرد؛ اما به این معنی نیست که نمی توان از آن استفاده کرد.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

ساخت کابینت بدون قاب و تمام روکش

مجموعه ای از اصطلاحات برای توصیف این نوع ساخت کابینت از جمله مواردی همچون بدون قاب، بدون فریم، روکش، پوشش کامل وجود دارد که در حالت کلی، یک مفهوم را بیان می کنند. این سبک اغلب در آشپزخانه‌ های مدرن استفاده می ‌شود، زیرا شیک ‌تر از کابینت ‌های هموار است که اغلب با طراحی سنتی آشپزخانه، کابینت و مبلمان همراه است.

در یک کابینت بدون قاب واقعی که در طراحی داخلی آشپزخانه مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، به هیچ وجه قابی روی سطح کابینت نخواهید دید و بین تمام درها و کشوها، حتی بین دو کابینت، فاصله ثابتی خواهید داشت و وقتی درب های کابینت بدون قاب بسته می ‌شوند، به‌ جز یک خط سایه حدود ⅛ اینچی بین کابینت ‌ها نمی‌ توانید قاب را ببینید.

مطلب پیشنهادی: هدف از طراحی فضای داخلی منزل چیست

 

نداشتن تزئینات

نداشتن تزئینات، یکی از اصلی ترین نشانه های طراحی دکوراسیون داخلی کابینت آشپزخانه مدرن است و این اغلب جایی است که سبک معاصر و مدرن مشابه نیستند. در حالی که ممکن است اشکال کاشی های طرح دار یا چندین متریال با بافت، رنگ و پتینه را در یک آشپزخانه معاصر ببینید، در یک آشپزخانه مدرن چیز زیادی از آن نخواهید دید. سبک‌ درب‌ های تخت و فلزا آلات براق در اینجا با یک پشتی شیشه ‌ای تمام قد ساده و صفحه کابینت بدون هیچ گونه الگو و رگه‌ای به هم متصل می ‌شوند.

تکیه بر زیبایی مواد طبیعی

اگرچه در قسمت بالا اشاره شد که طراحی داخلی آشپزخانه مدرن باید بدون تزئینات باشد اما این موضوع به این معنا نیست که آشپزخانه ‌های مدرن نمی‌ توانند تزئیناتی داشته باشند، اما وقتی که دارند، آن را از ویژگی‌های طبیعی در یک ماده می‌گیرند، مانند گره های چوب بلوط در هنگام برش شکاف یا زیبایی و رگه‌ بندی طبیعی از سنگ مرمر در صفحه روی کابینت ها.

تاکید بر خطوط افقی

ممکن است در ابتدا متوجه نشوید، اما بسیاری از آشپزخانه ‌های مدرن تمایل زیادی به استفاده از خطوط افقی دارند: خطوط بلند و پهن، پشته‌ های کابینت‌ های کشویی که در یک ردیف قرار گرفته ‌اند و سخت ‌افزارهایی که به ‌صورت بلند و افقی برای برجسته کردن خطوط کشوها تنظیم شده ‌اند.

سازگاری و ثبات در سبک قطعات تاکیدی

قطعاتی مانند نورپردازی، میزها، صندلی ها و صندلی های کانتر همگی باید در طراحی آشپزخانه در نظر گرفته شوند. در طراحی داخلی آشپزخانه مدرن، این عناصر به جای منحرف شدن، ثابت می مانند و قطعات معمولا خطوط ساده و تمیز و عدم تزیین را نشان می دهند.

 

خلاصه مطلب

وقتی به آشپزخانه‌های مدرن فکر می‌کنیم، هزاران تصویر از وبلاگ‌های آنلاین، کاتالوگ‌ها و Pinterest به ذهنمان می ‌رسد. این آشپزخانه‌ ها با کابینت‌ های چوبی براق، میزهای مرمری و جزایر جادار مجهز به جدیدترین فناوری، لذت بصری را به همراه دارند. با در نظر گرفتن نکاتی که در بالا اشاره شد، می توانید طراحی داخلی آشپزخانه مدرن را برای آشپزخانه فعلی خود اجرا کرده و فضایی کاملا مدرن و جدید داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *