سبک زندگی

0 تا 100 خرید مبل برای خانه های کوچک

0 تا 100 خرید مبل برای خانه های کوچک

نکات خرید مبل برای خانه های کوچک چیست و چگونه انتخاب درستی داشته باشیم؟

اگر یک اتاق نشیمن کوچک دارید یا در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید، احتمالاً از خود می پرسید که چگونه مبل مناسب خانه خود را انتخاب کنید. شما می خواهید مبلمان اندازه مناسب و در عین حال کاربردی و راحت باشد. البته ساده ترین راه این است که مبل را با توجه به متراژ آپارتمان انتخاب کنید.

با این حال، مواردی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید. علاوه بر انتخاب یک مبل کوچک، راه های بی شماری برای به حداکثر رساندن فضا در یک اتاق نشیمن کوچک وجود دارد. در این مقاله با عنوان مبل راحتی برای خانه های کوچک به نکات کاربردی در مورد مبلمان مناسب برای خانه های کوچک می پردازیم.

ابتدا بهتر است قبل از خرید به چند سوال مهم پاسخ دهید. پاسخ های شما به شما کمک زیادی می کند تا ذهن خود را برای انتخاب درست سازماندهی کنید. بعد از این مرحله به معرفی نمونه هایی از مبلمان مناسب برای خانه های کوچک می پردازیم که می توان در مورد مبلمان L، مبلمان مینیمال و مبل های تک نفره صحبت کرد. در ادامه به نکاتی می پردازیم که برای داشتن مبلمان مناسب در خانه های کوچک باید مورد توجه قرار گیرد.

از کجا شروع کنیم؟

قبل از خرید هر گونه مبلمان یا میز و صندلی، چند سوال از خود بپرسید. در قدم اول اندازه واقعی فضای خود را در نظر بگیرید تا زمانی که می خواهید با فروشنده صحبت کنید از فضای منزل شما در انتخاب مبلمان کمک بگیرند. اگر می توانید یک عکس از خانه خود بیاورید!

دوم، سبک زندگی خود را در نظر بگیرید. چند نفر در خانه شما زندگی می کنند؟ آیا می خواهید مهمانانتان روی یک کوسن نرم یا یک مبل سخت بنشینند؟ هدف این کار استفاده حداکثری از کل محیط خانه و در عین حال داشتن فضایی کاربردی و قابل قبول است.

پاسخ به این نوع سوالات برای شروع بسیار مفید و مهم است و می تواند تاثیر مستقیمی در انتخاب مبلمان مناسب داشته باشد. سفارش چند تکه مبل و صندلی، هر شکل و نوع آنها، به شما کمک می کند تا کمتر بین انواع مبل ها سردرگم شوید و در کمترین زمان تصمیم درستی برای خانه کوچک خود بگیرید.

مبل راحتی مناسب برای خانه های کوچک چیست؟

مبلمان امروزه بسیار متنوع شده است، اما اینکه چه نوع مبل برای یک خانه کوچک مناسب است چیزی است که می تواند شما را در انتخاب مبل گیج کند. در این قسمت چند نمونه از بهترین مبل های راحتی برای خانه های کوچک  را معرفی می کنیم.

  • مبلمان پاف دار

پاف ها چهارپایه های نرمی هستند که جلوی مبلمان قرار می گیرند و می توان از آنها برای استراحت استفاده کرد. همچنین می توانید روی آن بنشینید یا آن را به میز تبدیل کنید (با قرار دادن شیشه روی سطح کرکی آن)، بنابراین می توان گفت که پاف در کنار مبلمان راحت یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در خانه های کوچک است.

  • میز عسلی

میزهای جدا شده از جمله میزهای بسیار کاربردی هستند و میزهای عسلی مخصوصی نیز وجود دارد که پس از استفاده با قرار دادن آنها در زیر هم یا کنار هم می توان آنها را در گوشه ای قرار داد. با قرار دادن میزهایی که می خواهید در کنار دیوار به شکل کنسول در کنار مبل یا صندلی قرار دهید، از فضای نوشیدنی یا غذا استفاده بیشتری کنید.

  • مبلمان ال شکل

اگرچه مبل L جادار به نظر می رسد، اما مناسب ترین گزینه برای اتاق های نشیمن کوچک است زیرا صندلی های بیشتری را در فضای محدود فراهم می کند. مدل صندلی ال بیشترین استفاده را از فضا خواهد برد. به راحتی در هر جایی قرار می گیرد و هر زمان که بخواهید می توانید قسمت های مختلف را جدا کنید. مبلمان ال نیز از نظر قیمت مقرون به صرفه است. آنها می توانند افراد بیشتری را در خود جای دهند و هزینه بسیار کمتری نسبت به خرید مبل یا مبلمان با همان تعداد صندلی دارند. به نوسازی مبلمان ال آسان است زیرا می توانید پوشش و پارچه را تغییر دهید یا حتی کوسن های رنگارنگ اضافه کنید تا به اتاق نشیمن خود ظاهری تازه ببخشید.

در طرح های جدید مبل ال با انجام چند حرکت ساده و استفاده از اهرم های ساده مبل ال را می بینیم که به یک تخت خواب راحت تبدیل می شود. حتی می توان از آن به عنوان یک تخت اضافی برای پذیرایی از مهمانان استفاده کرد. علاوه بر این، مبلمان L به ایجاد ظاهری مدرن در اتاق نشیمن کمک می کند

البته این نوع مبل معایبی هم دارد. یکی از دلایلی که مردم از خرید اجتناب می کنند این است که مبلمان ال انعطاف پذیر نیستند. این مبل ها مانند صندلی های کوچک نیستند که بتوانید به هر سمتی که می خواهید بچرخانید. به همین دلیل مبل L برای هر اتاق نشیمن مناسب نیست زیرا فضای پشت مبل به راحتی قابل دسترسی نیست، راه رفتن و تمیز کردن زیر مبل آسان نیست.

مبل راحتی مناسب برای خانه های کوچک

  • مبل تک نفره و انواع صندلی تک

به طور کلی، برای یک فضای کوچک بهتر است به دنبال مبلمان به سبک راحت باشید. اگر به دلایلی نمی خواهید سراغ مبلمان ال بروید، می توانید از مبل های تک نفره با یک یا دو صندلی در کنار آنها استفاده کنید. به این مبل های دو نفره که در کنار دو صندلی دیگر قرار خواهند گرفت، مبل دو نفره می گویند. مبل هایی در سبک ها و طرح های مختلف وجود دارد که می توانید بنا به سلیقه خود آن ها را خریداری کنید.

  • مبلمان و نیم ست مینیمال

مبلمان ساخته شده و طراحی شده به سبک مینیمال یکی دیگر از گزینه های مناسب برای تزیین خانه های کوچک است. یکی از اصول این سبک جدید توجه به سادگی در طراحی و ساختار میز، صندلی و مبلمان است. اصول سبک مینیمال همان چیزی است که یک مبلمان خانه کوچک به آن نیاز دارد.

پیچیدگی و عناصر اضافی غیر عملی حذف شده و با عناصری مانند زیبایی و راحتی بیشتر جایگزین شده است. علاوه بر این، با حداقل مبلمان، شما مانند یک خانه شلوغ احساس نخواهید کرد. در نتیجه آرامش بیشتری در محیط برقرار خواهد شد.

9 نکته بسیار مهم در انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک

  • مبلمان سبک را انتخاب کنید.

مبلمانی که معمولاً سبک هستند جمع و جورتر نیز خواهند بود. وقتی فضا کوچک است باید به دنبال مبلمان ساده و سبک باشید که فضای کمتری را اشغال کند.

  • با اضافه کردن قطعات کوچک فضا را شلوغ نکنید.

داشتن تعداد زیادی صندلی تکی یا مبل کوچک ممکن است برای یک فضای کوچک مناسب تر به نظر برسد، اما این فقط باعث شلوغی محیط می شود و در نتیجه نمی توانید از فضا به خوبی استفاده کنید. انتخاب یک مبل بزرگ اما کوچک به جای آن به جادارتر شدن خانه کمک می کند.

  • محیط را تا حد امکان باز نگه دارید.

از شلوغ شدن فضا با وسایل تزئینی حجیم خودداری کنید. هر چه مبلمان شما ساده تر و کاربردی تر باشد، فضای شما جادارتر و لذت بخش تر خواهد بود.

  • نور طبیعی را مسدود نکنید

زیرا نور پخش شده در رنگ های تک و خنثی خانه را بزرگتر نشان می دهد.

  • از مبلمانی استفاده کنید که تا شوند یا روی دیوار آویزان شوند

تعدادی میز و صندلی وجود دارد که می توانید بعد از استفاده آن ها را تا کنید یا بچینید. برخی نیز به دیوار متصل می شوند. از جمله مبلمانی که با این ویژگی می توان ساخت می توان به میز تحریر دیواری، میز ناهارخوری یا میز کنسول اشاره کرد.

  • از رنگ های ثابت استفاده کنید.

حتی اگر مبلمان بزرگ را در یک اتاق کوچک قرار دهید، اگر از طرح‌های رنگی ساده، خنثی و تک رنگ استفاده کنید، مبلمان شما سبک‌تر و کوچک‌تر به نظر می‌رسد و با بقیه دکور خانه هماهنگ‌تر می‌شود. قرار دادن یک مبلمان تک رنگ و رنگ روشن در کنار دیوار سفید باعث محو شدن پس زمینه می شود.

  • از مبل های چند منظوره استفاده کنید.

برخی از مبل ها وجود دارد که می توان آنها را به تخت خواب یک نفره یا دو نفره تبدیل کرد. استفاده از این نوع مبل راحتی برای خانه های کوچک باعث صرفه جویی زیادی در فضا می شود. برخی دیگر از مبل ها را می توان به حالت های مختلف تبدیل کرد تا بتوانید همزمان در موقعیت های مختلف از آنها استفاده کنید.

  • از این مبل ها استفاده نکنید.

برخی مبل ها هستند که برای خانه های کوچک مناسب نیستند و هر چقدر هم که آنها را عوض کنید ممکن است برای فضای کوچک مناسب نباشند. بنابراین، اگر می‌خواهید خانه‌تان بزرگ‌تر به نظر برسد یا فضای آزاد بیشتری داشته باشد، می‌توانید مبل‌های لوکس، صندلی‌های گهواره‌ای، مبلمان با پارچه‌های رنگارنگ و طرح‌دار، مبل‌های تیره، مبل راحتی، میز ناهارخوری بزرگ یا صندلی‌های اضافی کنار مبل را برای خود انتخاب کنید.

  • از باکس ها استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های بهینه سازی محیط خانه های کوچک، استفاده از فضاهای ذخیره سازی است. می توانید میز و صندلی با کشو را انتخاب کنید. برخی از مبل ها دارای قسمتی در زیر صندلی هستند تا تعدادی اقلام اضافی را پنهان کنند که در صورت نیاز می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

خرید مبل برای خانه های کوچک

سخت ترین قسمت دکوراسیون خانه های کوچک، انتخاب مبل راحتی برای خانه های کوچک است. شما انتظار دارید که این فضای کوچک را به روشی کاملا کاربردی بدون اینکه نامرتب و کوچک به نظر برسد، مبله کنید. خواندن این مقاله به شما در انتخاب درست کمک می کند. در ابتدای بحث در مورد سوالاتی صحبت کردیم که قبل از انتخاب مبلمان و در حین تصمیم گیری باید بسته به شرایط خود پاسخ مناسبی برای آنها پیدا کنید. با پاسخ به این موارد، شروع به انتخاب مبلمان برای شما بسیار آسان تر خواهد شد.

شما می تونید برای دریافت مشاوره رایگان چیدمان منزل با متخصصین طراحان دیمان تماس بگیرید. همچنین با بررسی نمونه های مجموعه دیمان، می توانید با انتخاب مبلمان مناسب با محیط منزل و میزان فضایی که در اختیار دارید، بهترین نوع مبلمان را خریداری کنید. برای بهره مندی از دانش تیم حرفه ای و مجرب ما در طراحی مدرن ترین مبلمان منزل، کافی است با مجموعه دیمان تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *