سبک زندگی

بازسازی نمای ساختمان

بازسازی خانه های قدیمی

وقتی برای اولین بار، نمای ساختمان را می‌بینیم، زیبایی ظاهر و منحصر به فرد بودن آن است که آن را از سایر امکانات متمایز می کند. بنابراین طراحی مدرن متناسب با شرایط و کاربری ساختمان و همچنین استفاده از مصالح مرغوب نیز برای ایجاد هویت منحصر به فرد ساختمان ضروری است. نمای ساختمان علاوه بر نقش حفاظتی برای استقرار، جزء ضروری ساختمان نیز می‌باشد به گونه‌ای که روحیه ساکنین ساختمان یا کسانی که در آنجا کار می‌کنند و حتی عابران پیاده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

گاهی اوقات ممکن است به دلیل کم کیفیت بودن نمای ساختمان و یا از مد افتادن نمای ساختمان، مالکان در هنگام بازسازی خانه های قدیمی تصمیم به بازسازی نما ساختمان بگیرند و از این طریق ، زیبایی و جلوه بیشتری هم برای ساختمان خود و هم برای محله ایجاد نمایند.

در ادامه این بخش از دیمان دیزاین با ما همراه بمانید و اطلاعات خوبی در رابطه با بازسازی خانه های قدیمی و بازسازی نمای ساختمان کسب کنید.

چرا بازسازی نمای ساختمان مهم است؟

به طور کلی دلایل مختلفی برای بازسازی نما ساختمان وجود دارد. بیایید ببینیم چرا نمای ساختمان باید بازسازی شود؟

  • هزینه بالای تخریب کامل ساختمان و ساخت ساختمان جدید
  • ایجاد جلوه‌های جدید در ساختمان و تغییرات ظاهری
  • سازگار نبودن نمای قدیمی با استفاده بیشتر در کاربری تجاری یا حتی مسکونی
  • افزایش جلب توجه بیشتر ساختمان به دلیل افزایش مراجعین و مشتریان در مجتمع‌های اداری و تجاری
  • فرسایش و تخریب نمای قدیمی که در صورت عدم بازسازی باعث تخریب ساختمان اصلی و همچنین آسیب رساندن به اطراف آن می‌شود

برای بازسازی نما ساختمان باید چه نکات و اصولی را در نظر گرفت؟

اصول و نکات حیاتی که برای بازسازی خانه های قدیمی و طراحی داخلی مدرن لاکچری باید در نظر گرفته شود و نقش اساسی در نمای جدید ساختمان دارند، عبارتند از:

  • نوع کاربری ساختمان
  • معماری منطقه ای و شرایط اقلیمی
  • اسکلت یک ساختمان قدیمی
  • مواد مصرفی و متریال موجود در نمای ساختمان

راه حل های مختلف برای زیبا سازی و بازسازی نمای ساختمان

به طور کلی، راه حل های مختلفی برای بازسازی خانه های قدیمی و طراحی داخلی مدرن لاکچری پیشنهاد شده است که از تغییر جزئی رنگ و حتی شستن آن تا بازسازی کامل را شامل می‌شود. لیست زیر شامل برخی از مهم ترین راه حل‌هایی است که می‌توانید برای بازسازی نما ساختمان در نظر بگیرید.

  • بازسازی عناصر شکسته و جدا شده
  • تعویض یا تعمیر درب و پنجره
  • رنگ آمیزی نمای ساختمان
  • تعمیر روکش و قرنیز
  • نصب یا تعویض حفاظ ها
  • زیباسازی نما ساختمان با گیاهان
  • شستشوی نمای ساختمان

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

بازسازی خانه های قدیمی

در هنگام بازسازی خانه های قدیمی و نمای ساختمان به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

به طور کلی، در هنگام بازسازی نما ساختمان چند نکته مهم و کلیدی وجود دارد که حتما باید در نظر بگیرید تا نتیجه کار فوق العاده عالی و رضایت بخش باشد و در کنار ان بتوانید به طراحی داخلی مدرن لاکچری نیز دست پیدا کنید:

  1. در هر ساختمان، خطوطی وجود دارند که قسمت های مختلف را از یکدیگر جدا می‌کند. این خطوط در ایجاد ریتم متناسب در ساختمان مفید بوده و نمای ساختمان را برجسته می‌کنند. بنابراین در هنگام بازسازی خانه های قدیمی، به شکل و فرم این خطوط در فرورفتگی‌های نما توجه کنید.
  1. در هنگام بازسازی خانه های قدیمی باید به طراحی درب و پنجره با ریتم مناسب و خطوط عمودی مشخص توجه کنید.
  1. نمای ساختمان ها با تفاوت سطحی، ارتباط مناسبی بین بالکن‌ها و تراس‌ها و پنجره‌ها برقرار می‌کنند که یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده فلاور باکس است.
  1. رعایت اصول معماری و سبک در نظر گرفته شده برای طراحی نما، کارایی بازسازی را تضمین می‌کند.
  1. به طور کلی در طراحی نما، بازسازی قسمت‌های میانی و بالایی ساختمان از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
  1. توجه به ظرفیت‌های طبیعی منطقه؛ به عنوان مثال، نور خورشید باعث ایجاد حس نشاط در افراد می‌شود.
  1. بالکن‌ها و تراس‌هایی که دارای فرو رفتگی یا برآمدگی هستند که می‌توان از آنها برای کنترل میزان نور طبیعی به داخل ساختمان استفاده کرد. این فضاها به عنوان یک سایبان طبیعی عمل می‌کنند.
  1. در هنگام بازسازی خانه های قدیمی، نوع جزئیات تعریف شده برای ساختمان و استفاده در طراحی را بر اساس سلیقه شخصی یا دکوراسیون و متریال کلی ساختمان اصلی در نظر بگیرید. زیرا ترکیب این عناصر، ساختمان را متفاوت خواهد کرد.
  1. اگر شدت آسیب نما به حدی است که بازسازی تغییر چندانی ایجاد نمی‌کند. بهتر است به جای بازسازی نمای ساختمان، اقداماتی را در جهت تخریب نمای فرسوده یا قدیمی انجام دهید.
  1. به ساختار و اسکلت ساختمان قدیمی توجه کنید.
  1. در بازسازی خانه های قدیمی، نیازی به طراحی منحصر به فرد نیست، اما در جایگزینی نمای فرسوده با نمای جدید باید طراحی نما جدید انجام شود.
  1. هزینه‌های بازسازی نما ساختمان با توجه به متریال مورد استفاده متفاوت است. با این حال، به طور کلی، هزینه بازسازی با ارزش ساخت و ساز کامل ساختمان قابل مقایسه نیست. بسیاری از صاحبان ساختمان ترجیح می دهند نمای ساختمان را برای ساختن ساختمان جدید بازسازی کنند.
  1. در تعمیر و بازسازی خانه های قدیمی، برای زیبایی بیشتر روش طراحی داخلی مدرن لاکچری و مدرن بودن متریال را در نظر بگیرید و در انتخاب رنگ و سنگ و آجر و چوب و شیشه و کامپوزیت دقت کنید زیرا ممکن است امکان تغییر وجود نداشته باشد. البته این موضوع به نوع و سن ساختمان نیز بستگی دارد.
  1. در بازسازی خانه های قدیمی باید به سازه قبلی توجه داشته باشید؛ زیرا گاهی اوقات ممکن است متریال به کار رفته برای بازسازی نمای ساختمان بسیار شبیه به متریال قبلی انتخاب شوند که در این صورت باعث می شود نمای ساختمان تغییرات جزئی پیدا کند.
  1. بازسازی نمای خانه های قدیمی با «ارزش تاریخی» بسیار ارزشمند است زیرا می‌توان از نظر ساختار و کارکرد به عمر این ساختمان ها افزود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *