دسته‌بندی نشده

اصول چیدمان منزل به سبک ایرانی

اصول چیدمان منزل به سبک ایرانی

چیدمان منزل به سبک ایرانی

هنگامی که اصول اولیه طراحی داخلی را بدانید، می توانید هر فضایی را به گونه ای چیدمان کنید که رویایی به نظر برسد. زیرا وقتی وارد یک اتاق با طراحی خوب می شوید، می توانید به راحتی حس کنید که چگونه همه چیز منسجم و کنار هم به نظر می رسد. بنابراین فرقی ندارد به کدام از سبک از چیدمان منزل علاقه مند هستید؛ چه بخواهید چیدمان منزل به سبک ایرانی داشته باشید و چه به دنبال ایجاد یک چیدمان مدرن و اروپایی باشید، در هر صورت رعایت اصول و قوانین مربوط به چیدمان، به شما کمک می کند تا در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل کنید و یک چیدمان منزل به سبک ایرانی یا سبک مورد نظر خود داشته باشید.

در واقع شما می توانید با دانش اندکی از اصول اولیه طراحی داخلی و دکوراسیون، به آن احساس عالی و رویایی در خانه خود برسید. این دانش را با تمرین و آزمایش همراه کنید تا در راه ایجاد یک خانه زیبا قدم بردارید.

در ادامه این بخش تعدادی از اصول و نکات اولیه و ضروری که لازم است برای چیدمان منزل به سبک ایرانی یا هر سبک دیگری در نظر بگیرید، آورده شده است.

 

بیشتر بخوانید: انواع سبک های طراحی داخلی کدامند

اصول و نکات اولیه برای چیدمان داخلی منزل به سبک ایرانی

اگر در هنگام چیدمان و دکوراسیون منزل، به اوصول اولیه و مهم در طراحی داخلی و چیدمان توجه ویژه داشته باشید، می توانید هر فضایی که در اختیار دارید را به بهترین شکل ممکن چیدمان کنید و از حضور در ان فضا احساس خیلی خوبی دریافت نمایید. این نکات و اصول اولیه را در ادامه بیان کردیم:

ایجاد تعادل

در طراحی و چیدمان منزل، ایجاد تعادل باعث ایجاد احساس موازنه و آرامش می شود و این موضوع بر روی برابر کردن یا تقریب وزن بصری اجسام تاکید دارد. تعادل نه تنها از طریق شکل، بلکه از طریق رنگ، الگو و بافت نیز ایجاد می شود. به طور کلی، سه نوع مختلف تعادل وجود دارد:

  • متقارن یا رسمی: فضاهای سنتی یا رسمی نیاز به تعادل متقارن دارند که در آن فضا به طور مساوی به دو طرف تقسیم می شوند که مانند اثر آینه ای برای هم عمل می کنند. برای مثال می توان گفت دو صندلی در دو طرف میز قهوه به طور متقارن متعادل هستند. دستیابی به این نوع تعادل آسان است زیرا عناصر طراحی در هر طرف تکرار می شوند. اما اگر مراقب نباشید، این نوع تعادل می تواند یکنواخت و خسته کننده شود.

 

  • نامتقارن یا غیر رسمی: وزن های بصری خطوط، رنگ ها، فرم ها و بافت ها بدون تکرار دقیق متعادل می شوند. این نوع از تعادل، به اندازه تعادل متقارن مرتب نیست و می تواند پیچیده تر و جالب تر باشد. به عنوان مثال، یک کاناپه را می توان با قرار دادن دو صندلی در طرف دیگر متعادل کرد.

 

  • تعادل شعاعی: این نوع از تعادل زمانی حاصل می شود که یک نقطه کانونی مرکزی با عناصر دیگری که از آن یا اطراف آن تابش می کنند وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توان به یک میز ناهار خوری گرد با صندلی هایی که دور آن چیده شده است اشاره کرد. در این مدل از تعادل، فرم، بافت و رنگ، تکرار زیادی دارد.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

2

نحوه چیدمان منزل به سبک ایرانی

ریتم

ایجاد ریتم در طراحی به معنی ایجاد الگوهای تکرار و کنتراست برای ایجاد علاقه بصری است؛ درست مانند چیری که در موسیقی وجود دارد. می توانید با استفاده از رنگ یا شکل یکسان در فواصل زمانی مختلف به این مهم دست یابید. هدف از ایجاد ریتم در چیدمان منزل به سبک ایرانی یا سایر سبک های رایج، حرکت دادن چشم شما در اطراف اتاق است. برای مثال، می‌ توانید با استفاده از یک رنگ در بالش و تابلو هنری و تکرار آن در فرش، ریتمی را ایجاد کنید. این تکرارها به شما کمک می کند تا چشم شما را در اطراف اتاق بچرخاند و به راحتی سایر افراد را نیز متوجه این دقت و توجه شما در طراحی و چیدمان کند.

3

هارمونی

فرقی نمی کند قصد ایجاد چیدمان منزل به سبک ایرانی داشته باشید یا به سراغ ایجاد یک چیدمان به سبک اروپایی بروید، در هر صورت، توجه به هارمونی بسیار ضروری است. هارمونی زمانی ایجاد می شود که همه عناصر با هم برای ایجاد یک پیام واحد عمل کنند. همانطور که ریتم می تواند هیجان ایجاد کند، هارمونی باعث ایجاد حس آرامش می شود. به عنوان مثال، می توانید با استفاده از یک رنگ، هارمونی ایجاد کنید، حتی اگر فرم های شما از نظر شکل، اندازه و بافت بسیار متفاوت باشد.

 

بیشتر بخوانید: چطوری به یک طراحی دکوراسیون داخلی موفق دست یابیم؟

تاکید

اتاقی که در آن همه چیز اهمیت یکسانی پیدا کند، به هم ریخته یا خسته کننده به نظر می رسد. بنابراین برای اینکه چیدمان خانه کوچک به سبک ایرانی را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید، به یک نقطه کانونی و تاکیدی نیاز دارید. فضاهای معماری اغلب دارای نقاط دیدنی مانند شومینه یا پنجره ای با منظره زیبا هستند. می توانید با چیدمان مبلمان در اطراف آن، نقطه کانونی داخلی را تقویت کنید تا بر آن تأکید شود. در اتاقی که فاقد چنین نقطه مورد علاقه داخلی است، می توانید از طریق گروه بندی مبلمان یا استفاده از یک قطعه هنری غیر معمول یا بزرگ، یک نقطه تاکیدی را ایجاد کنید.

4

چیدمان منزل عروس به سبک ایرانی

نسبت و مقیاس

تناسب، نسبت بین اندازه یک قسمت به قسمت دیگر است و مقیاس، نحوه ارتباط اندازه یک شی با دیگری یا فضایی است که در آن قرار می گیرد. به عنوان مثال، یک مبل ال بزرگ در یک اتاق کوچک خارج از مقیاس خواهد بود.

برای اینکه بتوانید نسبت و مقیاس را به راحتی در جدیدترین چیدمان منزل به سبک ایرانی یا هر سبک دیگری اجرا کنید، می توانید این فرمول را در نظر بگیرید:

“نسبت بخش کوچکتر به بخش بزرگتر باید با نسبت بخش بزرگتر به کل یکسان باشد. این تناسب در طبیعت وجود دارد و هنرمندان و معماران نیز از آن استفاده کرده اند.”

5

عکس چیدمان منزل به سبک ایرانی

خلاصه مطلب

اگرچه چیدمان منزل یکی از موارد کاملا سلیقه ای است و همه افراد با توجه به علاقه و سلیقه خود می توانند بهترین چیدمان منزل که برای آنها آرامش بخش، کاربردی و راحت است را ایجاد کنند. اما با توجه به نکات و اصول اولیه چیدمان می توانید هر سبک از چیدمان را به بهترین شکل ممکن اجرا کرده و خانه ای رویایی و عالی برای خود ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *