سبک زندگی

اصول چیدمان مبل در خانه کوچک

چیدمان منزل به سبک ایرانی

اگر فضای نشیمن کوچکی دارید و نمی‌‌دانید که چگونه می‌‌توانید همه وسایل خود را به خوبی در این فضای کوچک چیدمان کنید تا هم زیبا به نظر برسند و هم یک چیدمان منزل به سبک ایرانی داشته باشید، باید بدانید که تنها نیستند و می‌توانید با رعایت چند نکته کلیدی ، بهترین چیدمان مبل در خانه کوچک را داشته باشید و به یک طراحی داخلی مدرن لاکچری برسید.

قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی برای فضای خود کنید  نکاتی وجود دارد که باید هنگام بررسی نحوه چیدمان منزل به سبک ایرانی در یک خانه کوچک به خاطر داشته باشید. در ادامه این بخش با دیمان دیزاین همراه بمانید و با اصول چیدمان مبل در خانه کوچک بیشتر آشنا شوید.

 

نحوه چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن کوچک

در زیر توضیحات کامل و کاربردی در رابطه با چیدمان مبلمان در خانه کوچک برای چیدمان منزل به سبک ایرانی را اماده کردیم که مطمئنا با رعایت این نکات می‌توانید چیدمان مبلمان در یک اتاق نشمین کوچک را به خوبی انجام دهید و طراحی داخلی مدرن لاکچری داشته باشید:

 

یک نقطه کانونی پیدا کنید (یا ایجاد کنید)

هر فضایی چه بزرگ یا کوچک، به یک نقطه کانونی برای جلب توجه چشم نیاز دارد. این یک ویژگی غالب است که توجه را به خود جلب می‌کند و شما را به داخل می‌کشاند، صرف نظر از اینکه دیدگاه شما به اتاق چیست. این نقطه کانونی می تواند یک مبل، یک دیوار برجسته، یک پنجره بزرگ، تلویزیون یا یک قطعه هنری خیره‌کننده باشد. این به شما پایه‌ای می‌دهد که هنگام چیدمان منزل به سبک ایرانی در خانه کوچک، از آن استفاده کنید.

 

بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و خرید مبلمان و لوازم منزل کدام است ؟

طراحان دیمان بهترین شرکت برای طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی لوازم منزل می باشد که علاوه بر محصولات آن میتوانید هر طرح دلخواه خود را به کمک طراحان دیمان طراحی و پیاده سازی کنید و اطمینان داشته باشید که بهترین شرکت تولید و طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. به کمک شماره های زیر شما می توانید برای مشاوره رایگان و یا ثبت سفارش اقدام کنید .

برای مشاوره رایگان یا ثبت سفارش با شماره : 09904837182 تماس حاصل فرمایید

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

وزن بصری مبلمان را در نظر بگیرید

وزن بصری لزوماً به اندازه یا حجم واقعی مبلمان مربوط نمی‌شود. بلکه به نحوه درک شما از وزن یک قطعه اشاره دارد. برای مثال، مبل‌‌هایی با پایه‌‌هایی که قابل مشاهده نیستند و به نظر می‌‌رسد که کاملاً روی زمین قرار می‌گیرند، وزن بصری بیشتری نسبت به مبل ‌های هم‌ اندازه یا بزرگ ‌تر دارند که دارای پایه‌های بلند یا باریکی هستند. انواع مواد مورد استفاده برای ساخت یک قطعه نیز بر وزن بصری آن تأثیر می‌گذارد ؛ به عنوان مثال یک میز جلو مبلی ساخته شده از چوب، معمولا وزن بصری بالایی نسبت به یک میز شیشه ای در همان ابعاد دارد.

 

به سراغ انتخاب رنگ های خنثی بروید

در هنگام چیدمان منزل به سبک ایرانی در خانه‌های کوچک، رنگ های خنثی، بهترین پالت رنگی مطلق برای ایجاد فضایی بزرگتر از آنچه هست، خواهند بود. یک پالت منسجم که به خوبی با سایر رنگ ها و طرح ها ترکیب می ‌شود و به اتاق کمک می‌کند تا احساس وسعت بیشتری داشته باشد، زیرا هنگام مشاهده منطقه، چیزی برای منحرف کردن توجه وجود ندارد و در نهایت باعث می‌شود تا طراحی داخلی مدرن لاکچری داشته باشید.

 

از تمام ترفندهای برای بزرگ دیده شدن فضای کوچک استفاده کنید

طراحان از انواع استراتژی ها برای بزرگتر کردن فضا استفاده می‌کنند و شما نیز می‌توانید از آنها برای چیدمان منزل به سبک ایرانی در خانه کوچک استفاده کنید. از قرار دادن نور طبیعی زیاد تا استفاده از آینه برای گسترش بصری فضا و استفاده از سقف بلند برای افزایش احساس باز بودن، گزینه ‌های زیادی برای بزرگ‌تر دیده شدن فضاهای کوچکتر وجود دارد که می‌توانید تمام این ترفندها را در چیدمان خانه کوچک در نظر بگیرید.

 

از مبلمانی که به فضای کمتری نیاز دارند، استفاده کنید

یک مبلمان بزرگ و ال شکل، معمولا برای نشستن چند نفر راحت است، اما اگر بزرگ و حجیم باشد می‌تواند فضا را تحت الشعاع قرار دهد و باعث کوچکتر شدن آن شود  بنابراین اگر تصمیم گرفتید که از مبلمان ال برای چیدمان منزل به سبک ایرانی در خانه کوچک استفاده کنید، مطمئن شوید که قطعاتی را انتخاب می‌کنید که با مقیاس اتاق متناسب باشند و فضای زیادی از نشیمن را اشغال نمی‌کنند و بهتر است مدلی را انتخاب کنید که دارای وزن بصری سبک تر بوده و به فضای کمی احتیاج داشته باشد.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

 

شاید نیازی به داشتن کاناپه نداشته باشید

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید یک کاناپه دو یا سه نفره در اتاق نشیمن داشته باشید و بسیاری از مردم ممکن است با چند صندلی جادار و یک صندلی راحتی بهترین چیدمان مبلمان برای خانه کوچک را ایجاد کنند. اگر فضای کوچک به دلایل دیگری نیز مانند وجود لوله‌‌ها یا دریچه‌‌های نامناسب، وجود تعداد زیادی گوشه‌‌های عجیب و غریب که قرار دادن مبلمان را دشوارتر می‌کنند، چالش برانگیز باشد، این می‌تواند انتخاب خوبی باشد. یعنی به جای استفاده از کاناپه، از تعدادی صندلی راحت و کم جا برای چیدمان مبل در خانه کوچک استفاده کنید.

 

چیدمان منزل به سبک ایرانی

برای خرید مبل فرانسوی ابزاری اینجا کلیک کنید.

 

از گوشه ها به طور کامل استفاده کنید

اگر اتاق نشیمن شما تحت تسلط یک محیط گوشه‌ای است، از آن نهایت استفاده را ببرید. یعنی به جای اینکه از فضا به عنوان یک منطقه مرده استفاده کنید، کاناپه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با آن منطقه باشد. یک مبل ال کوچک می ‌تواند در یک گوشه کار کند، اما سبک‌‌های دیگر، به ‌ویژه زمانی که با یک میز و صندلی یا صندلی راحتی که کنار هم قرار می‌گیرند، نیز می‌توانند انتخاب مناسبی برای چیدمان مبل در خانه کوچک و در گوشه‌های اتاق باشند.

 

قطعات چند منظوره را انتخاب کنید

وقتی فضا کوچک و کم است، برای ایجاد طراحی داخلی مدرن لاکچری باید بهره‌وری از قطعاتی که در اختیار دارید را در اولویت قرار دهید. به عنوان مثال، مواردی را انتخاب کنید که دارای فضای ذخیره سازی مخفی هستند یا می‌توانند بیش از یک عملکرد را انجام دهند. به عنوان مثال، یک پاف بزرگ، می‌تواند فضایی را به عنوان یک میز قهوه و همچنین صندلی اضافی را فراهم کند. همچنین مبلمان مخصوص صرفه جویی در فضا یا تاشونده، می‌تواند در تمام طول روز یک کنسول باشد و در شب در یک میز ناهارخوری به اندازه کافی بزرگ شود تا دوستانتان برای صرف شام روی آن بنشیند. بنابراین تصمیم گیری در مورد انتخاب مبلمان برای خانه کوچک، بسیار مهم است.

 

الگوی حرکت در فضای خانه و اتاق نشمین را در نظر بگیرید

قبل از اینکه چیدمان منزل به سبک ایرانی را برای اتاق نشمین انتخاب کنید، نحوه حرکت افراد در فضا را در نظر بگیرید. اگر جریان دائمی از یک طرف به طرف دیگر وجود دارد، بهتر است مبلمان را طوری بچینید که افراد بتوانند به راحتی از اطراف حرکت کنند و نه از محل  نشمین و گفتگو عبور کنند.

چیدمان منزل به سبک ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *